جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه زرندیه گفت: پرداختن به معارف اجتماعی و ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی از مهمترین کارکردهای نماز عبادی و سیاسی جمعه است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی شامگاه گذشته، شنبه هشتم مردادماه در هشتادو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که در محل سالن جلسات فرمانداری با دستور جلسه بررسی و تبادل نظر در خصوص نقش نماز جمعه در صیانت و تقویت فرهنگ عمومی جامعه برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه دارای چنان فضیلت عظیمی است که اگر مسلمانان به عظمت آن پی می‌بردند برای حضور و شرکت در آن با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

وی ادامه داد: نماز جمعه یک نماز حکومتی است و بالتبع امام جمعه می بایست از سوی حاکم اسلامی دارای حکم امامت جمعه باشد و اشخاص دیگر نمی‌توانند به جای امام جمعه انجام وظیفه کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه یکی از مهمترین کارکردهای نماز جمعه را پرداختن به معارف اجتماعی، ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی، سیاسی و دعوت از مردم به حفظ نظم و انضباط اجتماعی دانست و از پایگاه مهم و تاثیرگذار نماز جمعه بعنوان عامل انسجام  و وحدت ملت یاد کرد.

وی افزود: استفاده از جوانان در ستادهای نماز جمعه، ایجاد فضای جذاب در محل نماز جمعه، راه اندازی مهدهای کودک در محل مصلی‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی، قبل و حین برپایی نماز جمعه از جمله راهکارهای تقویت نقش نماز های جمعه در ارتقاء فرهنگی عمومی جامعه است.

برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز جمعه با مسئولیت اداره کتابخانه های عمومی، اهدا جوائز برندگان مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ... در محل نماز جمعه توسط دستگاه‌های مختلف شهرستان و هماهنگی سرویس دهی ایاب و ذهاب برای نمازگزاران جمعه توسط فرمانداری شهرستان، مصوبات جلسه ۸۵ شورای فرهنگ عمومی زرندیه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group