دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

معاون وزیر و رئیس سازمان عشایری ایران گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش عشایر استان مرکزی در قالب سفر هیات دولت به تصویب رسید.

عباس پاپی زاده جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر هیئت دولت به استان مرکزی با حضور در مناطق عشایری شهرستان زرندیه اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه عشایر در عرصه تولیدات دامی، توجه به این قشر همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری  و دولت بوده است و رویکرد حمایتی از این قشر تقویت خواهد شد.

وی بیان کرد: با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و عنایت ویژه دولت به عشایر، بودجه مطلوبی در این زمینه تخصیص یافت که گامی موثر در حمایت از تولید محسوب می‌شود.

وی گفت: بر این اساس در قالب مصوبه سفر هیات دولت، در مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان به بخش عشایر استان مرکزی تخصیص یافته است و این روند ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان عشایر ایران در ادامه گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب در حوزه راه و ۸۰ میلیارد تومان در زمینه آبرسانی پایدار صرف خواهد شد در حالی که بهبود وضعیت سکونت‌گاه‌های عشایری نیز یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: افزایش سهم عشایر در صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مدنظر است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقاء بخش آموزش و ترویج عشایر نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زرندیه نیز در این بازدید گفت: بیشترین عشایر استان مرکزی در شهرستان های ساوه و زرندیه متمرکز هستند. ۱۰ درصد عشایر استان در شهرستان خمین و ۹۰ درصد عشایر استان در ساوه و زرندیه زندگی می‌کنند.

حامدحیدری گفت: محرومیت زدایی یکی از اولویت‌های دولت است اگرچه عشایر محروم هستند اما به واسطه تولید، عشایر افسران مقابله با محرومیت بوده و در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارند.

وی گفت:  در مجموع ۳۵۰ خانوار عشایر در شهرستان زرندیه زندگی می‌کنند که امیدواریم با تخصیص اعتبار مطلوب مشکلات این بخش مرتفع شود.

رئیس سازمان عشایری ایران در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع عشایر قطعه چهار شهرستان واقع در قشلاقات شیرعلی بگلو حضور یافت .

حضور در روستای اسماعیل آباد کوچکلو، بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی قطعه ۴، حضور در جمع عشایر قطعه سه زرندیه در قشلاق سبزعلی و برگزاری جلسه شورای عشایری از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان عشایری در سفر به زرندیه بود.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group