سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

استاندار مرکزی گفت: شهرستان زرندیه از برخی عدم توازن‌ها در توسعه‌ رنج می‌برد که ریشه طولانی و بلندمدتی دارد که باید با اولویت بندی مناسبی برطرف شود.

فرزاد مخلص‌الائمه در گفت‌وگو با خبرنگاران به بیان جزئیات سفر روز گذشته خود به شهرستان زرندیه پرداخت و اظهار کرد: این سفر با هدف بازدید و بررسی طرح‌های نیمه تمام شهرستان زرندیه و روند اجرای فعالیت‌ها صورت گرفت که پروژه محور دسترسی شهرستان زرندیه از محدوده شهر پرندک به سمت زاویه و مامونیه یکی از مهمترین طرح‌هاست که از روند زمانی عقب بوده و تمهیدات لازم برای تامین قیر مورد نیاز اندیشیده شد تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: محورهای دسترسی نظیر زاویه به پرندک، مامونیه به سمت اتوبان تهران ساوه، محور قدیم مامونیه به سمت ساوه به دلیل تردد پرحجم و ترافیک بالا نیازمند تخصیص اعتبارات برای ساماندهی و تعریض است که امیدواریم در سفر هیات دولت تخصیص اعتبارات ملی مورد پذیرش قرار گیرد.

استاندار مرکزی‌ همچنین به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان بخشداری بخش خرقان زرندیه اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با تخصیص اعتبارات لازم سرعت بالای اجرایی به خود گرفته و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از افتتاح آموزشگاه ۶ کلاسه خیرساز شهید منصور راسخ شهر مامونیه خبر داد و افزود: این واحد آموزشی خیرساز با اعتبار ۹۰ هزار میلیون ریال و در ۷۹۴ متر مربع و در دوطبقه همزمان با دهه ولایت و امامت به بهره‌برداری رسید.

مخلص‌الائمه در ادامه به پائین بودن نرخ بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زرندیه از برخی عدم توازن‌ها در توسعه رنج می برد که ریشه طولانی و بلندمدتی دارد که باید با اولویت بندی مناسبی برطرف شود.

وی در ادامه از برطرف شدن مشکل تامین آب شرب شهرستان زرندیه خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ با وجود کاهش میزان بارندگی ها نسبت به سال آبی گذشته و پائین بودن ذخیره مفید آبی سدهای استان اما تعداد روستاهایی که دارای تنش آبی بودند در سال‌جاری نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ روستا کمتر است. برخی شهرهای استان نظیر شهرستان زرندیه نیز در مرز تنش آبی شرب هستند که با تامین آب مورد نیاز از طریق همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نگرانی مردم برطرف شد.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به تغییر شرایط کرونایی در کشور گفت: شرایط کرونا بسیار شکننده شده است و توصیه می شود که شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته و تا ۱۰ برابر میزان فعلی یعنی بالای ۶۰ درصد افزایش دهند.

وی بیان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام نکنند غول خفته کرونا مجددا بیدار خواهد شد و شرایط پایداری که از ابتدای سالجاری شاهد بودیم شکننده خواهد شد.

مخلص الائمه همچنین با اشاره به بازدید خود از مجتمع فرهنگی هنری مامونیه بر ضرورت تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مامونیه تا پایان سال تاکید کرد و از مسئولین ارشاد خواست تا در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهند.

وی در بازدید از نمایشگاه عکس حجاب و عفاف زرندیه نیز گفت: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌توان موجب حفظ و اشاعه فرهنگ وحجاب در جامعه شد که دستگاه‌های فرهنگی می‌بایست در این خصوص جدیدی بیشتری به خرج دهند.

استاندار مرکزی غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان را از مقوله‌های مهم فرهنگی دانست و به برنامه ریزی دقیق و منسجم در این خصوص تاکید کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group