سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، مراسم نکو داشت استاد محمود فرهمند سازنده و نوازنده تار به همت این اداره و جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر این شهرستان برگزار می‌گردد.

به گفته احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه این مراسم در راستای تجلیل از مقام شامخ مفاخر و بزرگان فرهنگ وادب استان مرکزی و همزمان با اعیاد فرخنده قربان و غدیر ساعت ۱۷/۳۰ روز پنجشنبه بیست و سوم تیرماه سال جاری در محل سالن آمفی تئاتر اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: حضور تعداد قابل توجهی از بزرگان موسیقی کشور از جمله استاد حسین علیزاده، استاد مهدی آذرسینا، استاد علی اکبر شکارچی، استاد فرخ مظهری، استاد صدیق تعریف، استاد صدیق تعریف، استاد مسعودشناسا، استاد رامین جزایری، استادعلیرضا میرعلینقی، استاد عماد حنیفه و دیگران در این مراسم از نکات قابل توجه این مراسم خواهد بود.

جوانمرد ادامه داد: اجرای مجری مطرح صداوسیما جناب آقای عباس سجادی، و سخنرانی سرکارخانم مرجان راغب، استاد بهروز مصری و استاد رامین جزایری از دیگر نکات قابل توجه این مراسم خواهد بود.

استاد محمود فرهمند سازنده ساز تار سال ۱۳۲۷ در آسیاب شهرستان زرندیه به دنیا آمد.
فرهمند بعد از طی دوره ابتدایی به هنرستان موسیقی در تهران رفت. ورود وی به هنرستان موسیقی با نخستین سال ریاست استاد حسین دهلوی بر هنرستان همزمان شد. فرهمند در هنرستان به آموختن تار روی آورد و در ادامه این مسیر از محضر بزرگان تار نوازی چون هوشنگ ظریف، استاد صالحی، علی اکبرخان شهنازی بهره‌ها برد.

استاد پس از طی این دوره وارد دانشکده موسیقی شد و در آنجا ضمن بهره بردن از محضر دکتر داریوش صفوت، از آموزش های نورعلی خان برومند هم بهره برد. وی از سال ۱۳۵۷ ساخت ساز تار را آغاز کرد و سپس به شکل حرفه‌ای از سال ۱۳۵۹ این کار را پیشه خود ساخت.

در سال ۱۳۶۳ به پیشنهاد محمد رضا لطفی کارگاه سازسازی چاووش را راه‌اندازی کرد و در مدت دوسال و نیم فعالیتش پایه گذار آموزش و پروراندن استعدادهای سازسازی در ایران شد.

محمود فرهمند در سه دوره متوالی عضو هیئت مدیره کانون سازسازان خانه موسیقی بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group