پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

۵ محصول دانش بنیان حوزه کود و سموم در بزرگترین کارخانه تولید کود و سموم بخش خصوصی کشور در شهرک صنعتی زرندیه رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، رونمایی از این محصولات، امروز سه شنبه ۲۴ خردادماه، در مراسمی با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان انجام شد.

این کارخانه تولید کود و سموم کشاورزی، بزرگترین کارخانه بخش خصوصی از نوع خود در کشور است که در زرندیه مستقر شده و با محصولات متنوع، تولید کننده انواع کودهای ریزمغذی به صورت پودری و مایع است و در وسعت ۵۰ هزار متر مربعی و در دو بخش تولید سموم و کودها به بهره‌برداری رسیده است.

این کارخانه از ظرفیت تولید ۱۵ میلیون لیتر انواع سموم کشاورزی و ۶۵ هزار تن کود در سال برخوردار است، اما در حال حاضر سالانه حدودا هفت میلیون تن انواع کود مایع و پودری و گرانول و نیز بالغ بر هفت میلیون لیتر/ کیلو انواع آفت‌کش‌ها را تولید می‌کند.

محصولات دانش بنیان این شرکت شامل انواع آفت کش‌ها و کودهاست که با دانش نوین و برای اولین بار در ایران تولید می شوند و نیاز در بخش عمده ای از واردات نهاده های کشور شامل انواع کود، آفت کش ها، ادجوانت ها و ... را برطرف می کندکه افزایش عملکرد در واحد سطح و رفع موانع تولید جهت افزایش بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی را به همراه دارند.

محصولات رونمایی شده در این کارخانه با بالاترین استاندارد طراحی و راه‌اندازی شده و از حیث کیفیت کاملا قابلیت صادراتی خواهد داشت و در صورت صادرات حداقل ظرفیت صادرات، در شروع کار سالیانه ۲۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

در حال حاضر برای ۱۵۰ نفر بطور مستقیم و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و تاکنون بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید با کیفیت و استاندارد در سایه فعالیت دانش بنیان صورت می گیرد، گفت: مدافع تولید با تکنولوژی بالا در کشور هستیم.

علیرضا مهاجر سه شنبه ۲۴ خردادماه در همایش بین المللی گروه آدینه که در شرکت آرمان سبز آدینه واقع در شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه برگزار شد، با تاکید بر امنیت غذایی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: فرهنگ تولید بر مبنای تجارت است و باید سازوکاری فراهم کرد که تولید جنبه تجاری پیدا کند.

وی کشاورزی را اولویت اصلی در حوزه تولید دانست و افزود: تامین مواد غذایی، وابسته به فعالیت در حوزه کشاورزی است و از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که با تغذیه مردم سروکار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خشک بودن منطقه ایران، اظهار کرد: کاهش اراضی زیر کشت، یک چالش است و تا ۱۰ سال آینده پیش بینی می شود که به دلیل کمبود منابع آبی، میزان سطح زیر کشت در حوزه کشاورزی کاهش یابد.

وی به شرایط تحریمی و همزمانی با خشکسالی اشاره کرد و افزود: باید در حوزه تولیدات کشاورزی به خودکفایی برسیم تا با مشکلاتی که وجود دارد و جنگی که بین برخی کشورهای منطقه بوجود آمده کمبودی در تولیدات کشاورزی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی بودن و مسلمان بودن دو ویژگی مهمی است که دنیا درصدد است از ملت ایران بگیرد، گفت: تامین مواد غذایی در شرایط سخت مهمترین موضوعی است که در امنیت غذایی حائز اهمیت است، در واقع تامین مواد غذایی در شرایط عادی هنر نیست.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: باید به دنبال تولید و تکنولوژی در سطح جهانی باشیم تا کشاورز بتواند تولید خود را براساس تکنولوژی روز دنیا انجام دهد. تولید باید استانداردهای جهانی را داشته باشد در غیر این صورت باید به سمت واردات حرکت کنیم تا کالای با کیفیت به مردم ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدآفرینی و ایده پردازی نقش بسزایی در ارتقای تولید دارد، فزود: تولید با کیفیت و استاندارد در سایه فعالیت دانش بنیان صورت می گیرد. هر فردی که نتواند تولید استاندارد داشته باشد باید حذف شود. اگر این حذف صورت نگیرد تولید داخل را از دست می دهیم و باید دست به واردات بزنیم بنابراین مدافع تولید با تکنولوژی بالا در کشور هستیم.

وی در خصوص عادلانه کردن یارانه ها گفت: دولت شرایطی را فراهم کرده است که بخش تولید به دلیل کمبود نقدینگی دچار مشکل نشود و تسهیلاتی را در نظر گرفته است که کارآفرینان بتوانند با دریافت آن کمترین آسیب را ببیند.

مهاجر با اشاره به مانع زدایی در اعطای تسهیلات بانکی گفت: شرایطی در سیستم بانکی فراهم شده تا ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره پایین برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی اعطا شود.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی سالهاست مشکلات جدی در پی داشته است، افزود: امروز در دنیای مدرن، کشاورزی و تامین مواد غذایی در اولویت است و باید بتوانیم تولید مواد غذایی را در داخل کشور مدیریت کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: براساس آمارها در حال حاضر ۷۵ درصد اراضی کشاورزی زیر ۵ هکتار است و تا ۱۰ سال آینده ۹۰ درصد اراضی به زیر سه هکتار خواهد شد به همین منظور اصلاح اراضی کشاورزی باید در اولویت مجلس و دولت قرار گیرد.

مهاجر گفت: امیدآفرینی بر کارآفرینی ارجحیت دارد و مدیریت این مجموعه تولیدی به دنبال امیدآفرینی و رونق تولید در کشور است که به مراتب از کارآفرینی بالاتر است.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group