شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و موسسات فرهنگی قرآن وعترت شهرستان مراسم اختتامیه اولین جشنواره قرآنی تبیان در زرندیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه سه شنبه سوم خردادماه ۱۴۰۱ در سالن امام علی(ع) شهر مامونیه برگزار شد، حاج مهدی قره‌شیخلو قاری و داور بین المللی قرآن کریم ضمن تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید گفت: هدف از برگزاری مراسم و محافل قرآنی مانوس شدن با کلام الله است که بایست عادت کنیم روزانه حداقل چند آیه از قرآن را تلاوت کرده و در آن تدبر کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر روزانه حداقل یک آیه از آیات نورانی قرآن را قرائت کرده و در معنای آن دقت کنیم قطعا اثرات آن را در رفتار، کردار و زندگی خود شاهد خواهیم بود.

رئیس سابق دارالقرآن کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن کریم، ادامه داد: عمل کردن به مفاهیم قرآن قطعا موجبات زندگی سالم و دوری از آسیب‌های اجتماعی را رقم خواهد زد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی حافظ کل قرآن کریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت:  اگر رشادت ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود قطعا امروز نمی‌توانستیم در امنیت کامل و دور از هرگونه دغدغه چنین محافل باشکوهی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن، همدلی، مودت و هم افزایی را از راهکارهای مهم توسعه  فرهنگی بالاخص فعالیت‌های قرآنی دانست و با تاکید بر تدبر در قرآن افزود: ما فعالان قرآنی همگی می‌بایست عامل به قرآن باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان شهرستان زرندیه نیز گفت: دبیرخانه اولین جشنواره قرآنی تبیان با هدف ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی در بین فعالان قرآنی شهرستان از اواخر دیماه سال گذشته با تهیه و توزیع فراخوان جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه مسابقات جشنواره در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و بیست و پنج جزء و مفاهیم سوره احزاب از کتاب نسیم حیات در بخش خواهران و برادران بصورت شهری در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه و خشکرود برگزار شد.

احمد جوانمرد در ادامه افزود: در این مرحله بیش از ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و فعالان قرآنی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت داشتند.

دبیر اولین جشنواره قرآنی تبیان ادامه داد: بیش از ۱۵۰ نفر از منتخبین مرحله اول اردیبهشت ماه سال جاری در مرحله دوم(شهرستانی) با هم به رقابت پرداختند که پس از بررسی آراء هیات داوران جشنواره متشکل از خانم‌ها دره گرگی، میرگلوبیات، شفیعی و آقایان صفری و طاهر، ۴۷ نفر از قرآن آموزان در رشته‌ها و سطوح مختلف بعنوان نفرات برتر جشنواره معرفی شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره با اهداء لوح و مبالغ نقدی تقدیر شدند.

در این آئین علاوه بر سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه، سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌های حاضر در مراسم اجرا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group