جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص تعاونی های مرزنشینان، استفاده از روش های نوین برای داد و ستدهای تجاری مسئله ای جدی است که باید به آن رسیدگی شود.

مهدی مسکنی ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از تعدادی شرکت تعاونی در شهرستان های ساوه و زرندیه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از انجام این سفر اطلاع از مسائل و مشکلات تعاونی ها بود. از آنجاکه مقام معظم رهبری شعار امسال را تولید دانش بنیان اعلام کردند، بر این اساس به منظور رفع مشکلات تعاونی ها در این راستا، از تعدادی تعاونی بازدید به عمل آمد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی قطب تولید و صنعت کشور به شمار می رود و در بخش تعاونی نیز باید بخش قابل توجهی از کیک اقتصاد را به خود اقتصاد دهد. دولت نیز در پی ریل گذاری های جدید در این عرصه است تا بخش تعاون در کشور و استان مرکزی بتواند نقش پررنگی ایفا کند.

مسکنی در خصوص وضعیت تعاونی های مرزنشینان بیان کرد: تاریخ فعالیت اتحادیه این تعاونی ها خاتمه یافته بود و در برخی از نقاط نیز تعاونی ها منحل شده بودند، در همین راستا با اهتمام همکاران، در روزهای پایانی سال گذشته، انتخابات برگزار شد و با همکاری وزارت صمت و وزارت خارجه تدابیری در این حوزه اتخاذ شد. حتما در قبال این تعاونی ها، استفاده از روش های نوین برای داد و ستدهای تجاری مسئله ای جدی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: کارگروهی در پایتخت تشکیل شده است تا مسائل این تعاونی حل شود و امید است در فصل بهار امسال نتایج ملموس تصمیمات در این راستا حس شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تعاون در سال های گذشته جایگاه ویژه ای داشته است، اما معاونت تعاون در کارگروه های مختلف، از جمله در کارگروه مسکن، سهام عدالت و تنظیم بازار حذف شد که با اهتمام دولت سیزدهم این جایگاه بازگردانده شده است.

وی تاکید کرد: در داد و ستد بین المللی که یکی از رویکردهای مهم توسعه ای کشور است، تعاون باید نقش مهمی را ایفا کند که از طریق مکاتبه با نهادهای تصمیم گیر و بخش اقتصادی وزارت خارجه به دنبال ایجاد جایگاهی برای تعاونی ها به ویژه تعاونی ها مرزنشین هستیم.

معاون وزیر کار در ادامه گفت: تولیدکنندگان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و باید احترام ویژه‌ای برای آنها قائل شویم.

مسکنی افزود: امروز باید برای اجرای منویات رهبری بخصوص در نامگذاری سال ها تلاش کنیم. چرخه تامین باید در کشور مورد توجه قرار گیرد و آمادگی داریم که در تکمیل چرخه تولید، تامین و توزیع کمک کنیم و برای ایجاد زیرساخت های جابجایی بار در حوزه های ریلی، هوایی و جاده ای نیز کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تعاونی ها برای کشور برکت دارند و ظرفیت و استعدادهای فردی را شکوفا می کنند.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: بعد از انقلاب بخصوص در مناطق محروم و روستایی نقش تعاونی ها بی بدیل است و سبب ارتقای قدرت خرید و مشارکت مردم شد، البته در سالهای اخیر کمی نقش تعاونی ها کمرنگ شد ولی با استقرار دولت سیزدهم امیدواریم این جایگاه تقویت شود.

وی بیان کرد: همه صنایع و تعاونی های کشور در جبهه جنگ اقتصادی فعالیت دارند و امیدواریم با تلاش همه جانبه بتوان شاهد برطرف شدن مشکلات اقتصادی و شکوفایی تعاونی ها شد.

محسن فهیمی پور مدیرعامل شرکت تعاونی نویدکاران زرندیه نیز با اشاره به اینکه این شرکت در  سال ۹۶ تعاونی برتر ملی در زمینه اشتغال انتخاب شد، گفت: هم اکنون ۱۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده و محصولات شرکت در سطح ۲۰ استان کشور عرضه و به ۱۵ کشور اروپایی و آسیایی هم صادر می شود. امسال پیش بینی افزایش دوبرابری حجم صادرات نسبت به پارسال را داریم.

وی گفت: دو طرح توسعه اجرا کردیم که یکی شعبه پرندک و دیگری کارخانه شماره ۲ است که در حال فعالیت هستند. طرح توسعه سوم در شهر صنعتی پرندک در حال اجراست که برای تکمیل آن به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

فهیمی گفت: یکی از مشکلات ما تامین سرمایه در گردش بود که با حمایت بانک توسعه تعاون حل شد. بازارهای جدید را هدف‌گیری کردیم و در ۲۵ سال گذشته روند رشد مثبتی معادل هر سال ۲۰ تا ۲۵ درصد داشتیم و تلاش می کنیم در ادامه به رشد سالانه تا ۶۰ درصد برسیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group