دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: جریان سازی شعار سال برای تبدیل آن به گفتمان غالب کشور ضروری و وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی ۲۴ فروردین ماه در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که در محل سالن جلسات فرمانداری با دستور ارائه راهکارهای عملی در خصوص تحقق شعار سال (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) برگزار شد، افزود: با توجه به وظیفه شورای فرهنگ عمومی که همانا فرهنگ سازی و گفتمان سازی در تمامی مقوله‌های اجتماعی است، دستور جلسه این نشست طبق سنوات گذشته تحقق شعار سال قرار گرفت تا در این خصوص از پیشنهادات اعضای شورا در راستای فرهنگ سازی استفاده شود.

 وی در ادامه افزود: شهرستان زرندیه در دو بعد صنعت و کشاورزی از قطب‌های تاثیرگذار استان مرکزی به شمار رفته و این مهم، توجه ویژه مدیران شهرستانی و استانی برای تحقق شعار سال را می‌طلبد.

امام جمعه زرندیه اصلاح بذر، آبیاری نوین، بهره‌وری بهتر از آب و خاک، حل مشکل کمبود آب و مدیریت راهبردی در بخش کشاورزی و ارتباط دانشگاه و صنعت، آموزش و پرورش با صنعت، افزایش تولید، افزایش بهره وری، بالابردن کیفیت تولید و... را از جمله مواردی دانست که در خصوص تحقق شعار سال باید به آنها توجه شود.

سرپرست فرمانداری زرندیه نیز گفت: برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف شهرستان از جمله صنعت و کشاورزی می‌بایست بر اساس ظرفیت‌های موجود صورت گیرد.

داوود آذری با گلایه مندی از عدم وجود الگوی تولید در جامعه، از مدیران مربوطه خواست تا با بهره مندی از شیوه‌های نوین علمی تولید در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهند.

وی شناسایی تهدیدها، فرصت ها و ظرفیت‌های موجود در بخش های تولیدی را از دیگر راهکارهای عملی برای برنامه‌ریزی در راستای تحقق شعار سال دانست.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه گزارش مبسوطی از جلسات برگزار شده شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۰ ارائه داد.

احمد جوانمرد افزود: در سال گذشته ۶ جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورهای، تحقق شعار سال، مدیریت بهینه اوقات فراغت، احیاء و تقویت اعتمادعمومی و امید مردم به نظام، نقش فرهنگ در سعادت جوانان، گسترش فعالیتهای قرآنی و تقویت کارکرد و  تاثیرگذاری نهادهای دینی برگزار شد که حاصل آن ۱۱ مصوبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۹۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به مرحله اجرا درآمده است، افزود: تعیین روزی به نام روز شهرستان زرندیه یکی از مصوبات جلسات سال قبل این شورا بود که در حال حاضر با جمع آوری نظرات کارشناسان، نخبگان، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ وهنر در حال بررسی است.

هماهنگی جهت بازدید مدیران، دانشجویان و دانش آموزان از شرکت‌های دانش بنیان شهرستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و دعوت از مدیران موفق این نوع شرکت‌ها در جلسات آتی شورا مصوبه این جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group