دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه گفت: ۶۵ هزار جلد کتاب در ۶ کتابخانه این شهرستان برای استفاده شهروندان موجود است.

«افشین نادی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: چهار کتابخانه زرندیه  شهری و ۲ کتابخانه در روستاهای «علیشار» و «الویر» فعال است که کتابخانه روستای الویر با مشارکت خیران ساخته شده است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی و هنری در کتابخانه‌های شهرستان زرندیه و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

نادی گفت: رونمایی از کتاب «کلیات همیشه بهار» به قلم نویسنده بومی شهرستان زرندیه، نشست کتابخوان ها و مسابقات نقاشی با موضوع کتاب از جمله برنامه‌های شاخص ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سه هزار و ۴۰۰ نفر در کتابخانه‌های زرندیه عضویت دارند و در مجموع پنج درصد جمعیت این شهرستان در عضویت کتابخانه‌ها هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان زرندیه عنوان کرد: در ایام شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها، به میزانی شمار اعضای کتابخانه‌ها ریزش داشت اما با افت میزان شیوع کووید ۱۹ دوباره فعالیت کتابخانه‌ها رونق گرفته است.

نادی تصریح کرد: امسال یکی از کتابداران شهرستان زرندیه به‌عنوان کتابدار برتر در کشور انتخاب شده است.

وی گفت: شهر رازقان ‌به‌دلیل کم جمعیتی کتابخانه ندارد و در همین راستا توسعه کتابخانه‌های روستایی نیز در اولویت است که تحقق این امر به حمایت جدی مسئولان نیاز دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه افزود: ساخت ساختمان جدید کتابخانه اصلی شهرستان زرندیه در دستور کار است اما به‌دلیل کمبود اعتبارات باید در این زمینه از ظرفیت خیران استفاده کرد.

نادی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد ساختمان جدید کتابخانه ۳۰ میلیارد ریال بوده در حالی که تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات شهرستان اختصاص یافته است که امید است مسئولان نگاه ویژه‌ای به حوزه کتابخانه‌ها داشته باشند.

زرندیه یکی از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان مرکزی است که از نظر وسعت پهناورترین شهرستان دیار آفتاب است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group