جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، فرماندار زرندیه و جمعی از مقامات دانشکده علوم پزشکی ساوه پنج حوزه سلامت در شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: بهبود و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در نقاط محروم باید اولویت نخست وزارت بهداشت باشد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر بهداشت اظهار کرد: وزیر بهداشت در جریان این دیدار با اشاره به بازدید خود از شهرستان زرندیه و مشاهده محرومیت‌های این منطقه به ویژه در بخش خرقان بر لزوم توجه جدی برای تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی زرندیه تاکید کردند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه تصور می شود همجواری زرندیه با پایتخت موجب می شود که این شهرستان از امکانات و زیرساخت های مناسبی در حوزه های گوناگون به ویژه بهداشتی و درمانی برخوردار باشد اما این طور نیست و یکی از نقاط محروم کشور محسوب شده و نیاز به بازنگری در تخصیص اعتبارات و تامین زیرساخت‌هاست.

به گزارش ایسنا، فرماندار زرندیه نیز گفت: شهرستان زرندیه به دلیل رشد فزاینده جمعیتی نیازمند توجه بیشتر و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

سیامک سلیمانی افزود: ارتقای زیرساخت‌ها در حوزه‌های گوناگون به ویژه در حوزه سلامت موجب تقویت شاخص‌های شهرستان و فراهم ساختن بستر سرمایه‌گذاری و توسعه زرندیه خواهدشد.

وی از مجمع خیرین سلامت خواست تا در کنار بخش دولتی مشارکت جدی و تاثیرگذاری را برای تامین نیازهای حوزه سلامت داشته باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به رویکرد حوزه سلامت در ارتقای خدمات سرپایی در شهرستان زرندیه اظهار کرد: سیاست ما تقویت اورژانس بیمارستانی در ساوه و زرندیه است.

دکتر مهدی مصری افزود: اعزام پزشکان متخصص به مراکز جامع سلامت موجب تسهیل در دسترسی مردم به ویژه نقاط محروم به خدمات حوزه سلامت خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه نیز در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: نخستین مرکز سونوگرافی بخش خصوصی در شهرستان زرندیه با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان صرفا برای خرید دستگاه سونوگرافی نخستین پروژه ای بود که با حضور مسئولان به بهره برداری رسید و برای تامین سایر زیرساخت ها نظیر فضای فیزیکی نیز جداگانه هزینه شده است.

وی بیان کرد: با فعالیت نخستین مرکز سونوگرافی بخش خصوصی در شهرستان زرندیه شهروندان این شهرستان از مراجعه به شهرهای همجوار نظیر ساوه و تهران برای دریافت خدمات درمانی در این حوزه خودداری کرده و خدمات لازم را در شهرستان دریافت  خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرندیه همچنین راه‌اندازی اولین داروخانه تخصصی در منطقه آسیابک شهرستان زرندیه را از دیگر پروژه ها نام برد و گفت: ساکنین منطقه آسیابک به دلیل همجواری با شهر مامونیه از نبود داروخانه تخصصی رنج می بردند و برای دریافت خدمات دارویی باید به مرکز شهرستان مراجعه می کردند که خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی یک داروخانه تخصصی با سرمایه گذاری حدود دو میلیارد تومان راه اندازی و به مردم منطقه خدمات لازم را ارائه می کند. همچنین راه اندازی و ارتقای آزمایشگاه مرکزی آسیابک که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده است به بهره‌برداری رسید.

وی راه‌اندازی داروخانه خیرساز شهر خشکرود را از دیگر پروژه‌ها بیان کرد و افزود: برای راه اندازی این داروخانه  حدود ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است و با فعالیت آن در مجاورت درمانگاه این شهر ارائه خدمات درمانی و دارویی برای بیماران تسهیل می شود.

دکتر نظری افزود: راه اندازی مرکز دندانپزشکی خیرساز صدرآباد به عنوان چهارمین پروژه حوزه سلامت در این شهرستان است که با صرف اعتباری حدود دو میلیارد تومان توسط یک خیر تجهیز و به مردم خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد.

وی همچنین با اشاره به خرید دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام رضا(ع) با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گفت: در حاشیه این افتتاحیه‌ها با حضور مسئولان از برخی پروژه‌های در دست احداث نظیر کلینیک سطح سه دندانپزشکی، توسعه فضاهای فیزیکی بازدید بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group