شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: زیرساخت‌های فرهنگی این شهرستان متناسب با ظرفیت‌های آن نیست.

سیامک سلیمانی سه شنبه ۱۵ تیرماه در همایش ادبی قلم امین در زرندیه که در محل  سالن  زرندستان مجتمع فرهنگی هنری مامونیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه اهمیت قلم و رسالت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: ما  شاکر خداوندی هستیم که ما را پیرو مکتبی  قرار  داد که معجزه پیام‌آور  آن  کتاب مقدس  قرآن است. کتابی  که در آن  باریتعالی به قلم سوگند یاد  کرده است.

وی در  ادامه، زیر ساخت‌های فرهنگی هنری شهرستان  را متناسب با  ظرفیت های موجود  ندانست و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق بتوان شرایط بهتری را برای شهرستان بوجود آورد.

فرماندار زرندیه با تاکید بر اینکه قلم زبان دوم صاحب اندیشه و چشمه هدایت فکر است، تصریح کرد: قلم مقدس است و حرمت دارد و حرمتش نه برای صاحب قلم که برای صاحبان قلم و اندیشه‌هاست.

وی با بیان اینکه قلم زبان دوم انسان‌ها است، تصریح کرد: وقایع تاریخ، تجربه‌های تلخ و شیرین همه با نوشتن جاودان و ماندگار می شوند و بی شک هر خدمتی که در جهت رفاه حال مردم صورت پذیرد، موجب خشنودی خداوند متعال خواهد بود و قطعا در اذهان ماندگار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز ضمن گرامیداشت روز قلم، قلم را زبان  دوم انسانها دانست و افزود: قلم و اهالی قلم در همه عرصه‌های اجتماعی همیشه حضور پر رنگی داشته و دارند.

احمد جوانمرد گفت: گاه یک قطعه ادبی، یک بیت شعر، یک داستان کوتاه و... چنان اثر شگفت انگیزی بر  روی  فرد، گروه  و  جامعه می‌گذارد که می‌تواند جهانی را متحول کند.

وی ظرفیت فرهنگی شهرستان زرندیه را بویژه در زمینه شعر و ادب بسیار خوب ارزیابی کرده و از مسئولین شهرستان و استان خواست برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، همایش روز قلم که به مناسبت فرارسیدن ۱۴ تیرماه روز قلم برگزار شد، به همت اداره ارشاد و انجمن قلم شهرستان، برگزار شد و از دکتر "طباطبائی" از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، "چراغی" رئیس انجمن قلم، "امیر حسینی" از پیشکسوتان رسانه، "مبصری" محقق و پژوهشگر به عنوان مؤلفین کتاب‌هایی که ظرف یک سال گذشته به چاپ رسیده‌اند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

کتاب های مستحبات جنون، دهان دره، روابط فرهنگی ایرانیان و ترکان، شوکا، حکمت لی سوزلر، دیوان عبرت، قطار خاطرت، پروین، گویش‌های شهری مامونیه و زرند کتابهایی بودند که در این مراسم معرفی و  رونمایی شدند.

در این  همایش ادبی  که با  حضور هیئت رئیسه  و اعضای انجمن قلم، شاعران، ادیبان، نویسندگان و فرهیختگان شهرستان برگزار شده بود از ۸ اثر نویسندگان زرند و خرقان رونمایی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group