پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

آیین اختتامیه چهاردهمین دوره شعر انتظار استان مرکزی با معرفی نفرات برتر و منتخب به کار خود پایان داد.


به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در مراسم اختتامیه این جشنواره شعر که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار و شماری از مسئولان در سالن امام علی (ع) شهر مامونیه برگزار شد، گفت:فراخوان این جشنواره از پانزدهم بهمن پارسال طراحی، تهیه و توزیع شد.

«احمد جوانمرد» افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار، تعداد ۱۶۰ اثر از ۵۴ شاعر اهل ۱۵ استان کشور به دبیرخانه واصل و پس از بررسی های اولیه تحویل هیات داوران جشنواره شد.

وی ادامه داد: هیات داوران پس از بررسی های لازم، تعداد هشت اثر را به عنوان برتر و برگزیده جشنواره معرفی نمود و این آثار با حضور شاعران برگزیده در مراسم اختتامیه قرائت شد.
جوانمرد افزود: در انتهای این مراسم با حضور مسئولان از شاعران برتر و برگزیده با اهداء لوح، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تقدیر بعمل آمد.

به گفته او، علی سلیمیان از اصفهان،  سعید ربیعی از اراک و علی اصغر ذاکری از ساوه نفرات برتر این جشنواره بودند.

جوانمرد همچنین سمیرا یکه تاز از زرندیه، حبیب قاسمی از دلیجان، ندا نوروزی از تهران و علیرضا اطلاقی از ساوه را نفرات برگزیده این جشنواره عنوان کرد.
 اعجاز کلام و تاثیر ادبیات برهیچ کی پوشیده نیست
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم، گفت: اعجاز کلام و تاثیرگذاری ادبیات بر هیچ کس پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام «محمد سبزی» با تاکید بر نقش مهم اصحاب فرهنگ و ادب در تصمیم گیری های اجتماعی و سیاسی، افزود: با ابزاری به نام هنر و کلام که خدای تعالی در ذات هنرمندان و شعرا قرار داده است، روند امور با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت.

اختتامیه چهاردهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی برگزار شد

 سبزی با اشاره به رسایی و تاثیر زبان هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و قلم خواست تا مثل همیشه در راستای روشنگری افکار عمومی قدم بردارند و مردم را در انتخابات پیش رو  به سمت انتخابی صحیح و عاقلانه رهنمون نمایند.

وی اظهار داشت: عده ای سعی در این دارند که به عموم‌ مردم القاء نمایند که شرکت در انتخابات تاثیری در اداره آینده کشور ندارد و این اشتباه بزرگی است زیرا تجربه نشان داده است که ملت فهیم ایران اسلامی هرگاه انتخاب درستی داشته اند متضرر نشده اند.
نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه با تاکید بر لزوم تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر شهر مامونیه، گفت: در سال جاری کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ قابل توجهی بابت تکمیل این پروژه در نظر خواهد گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group