جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: اجرای شبکه فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان زرندیه منجر به توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی در این منطقه خواهد شد.

اسماعیل حسینی سه شنبه ۱۹ اسفندماه در آئین رونمایی و افتتاح چندین طرح زیربنایی اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان شهرستان زرندیه (شهر جدید آیلند)، اظهار کرد: افتتاح فیبر نوری منطقه ویژه اقتصادی زرندیه یکی از زیرساخت‌های مهم جهت توسعه صادرات از این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته زیرساخت‌های این منطقه پاسخگوی نیازهای اقتصادی نبود، اظهار کرد: با استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه و در سایه تلاش مضاعف مسئولان منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شد که راه‌اندازی پیشخوان تجارت و بازرگانی، استقرار شرکت بازرسی بین‌المللی کالای تجاری و احداث انبارهای ذخیره سازی کالا با ایمنی کامل و مجهز به زیرساخت‌های مخابراتی از جمله نیازهای زیرساختی است که تامین شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در ادامه گفت: از آنجا که رویه فعالیت گمرکات کشور به صورت الکترونیکی شده است، برخورداری از زیرساخت‌های مخابراتی و فیبر نوری از جمله نیازهای فعالیت گمرکات به صورت الکترونیکی است که تامین و تجهیز منطقه ویژه اقتصادی به این زیرساخت ها به توسعه صادرات کمک می کند و شاخص‌های اقتصادی را رشد خواهد داد.

وی تجهیز و تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی را موجب تقویت انگیزه سرمایه گذاران، بازرگانان و تجار برای سرمایه گذاری در این منطقه دانست و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها زمینه ساز توسعه صادرات در بخش صنعتی و کشاورزی از این منطقه به سراسر جهان خواهد شد.

حسینی در ادامه به عملکرد گمرکات استان مرکزی در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: گمرک، نقش محوری در جهش تولید دارد و خوشبختانه در گمرکات استان مرکزی در ۱۱ ماهه امسال افزون بر ۸۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است و به بیش از ۹۶ کشور دنیا از این استان کالا صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان مرکزی را محصولات پتروشیمی، آهنی، انواع شمش ها، مواد غذایی، نوشیدنی و آشامیدنی، برخی کالاهای صنعتی هایتک بیان کرد و افزود: اکثر کالاهای وارداتی به استان مرکزی نیز کالاهای مورد نیاز کارخانجات اعم از مواد اولیه، قطعات ماشین آلات، ماشین آلات خط تولید هستند که قریب به ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وی به تسهیلات گمرکی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ارزی کشور که منجر به دپو شدن کالاهای زیادی در کل گمرکات کشور شده بود با ارائه تسهیلات گمرکی به صورت شبانه روزی تلاش شد مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات تامین شود و افزون بر ۹۰ درصد کالاهایی که در گمرک رسوب شده بود ترخیص و به چرخه تولید وارد شد.

گفتنی است در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زرندیه، مدیر کل گمرکات استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، دستاوردهای شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان آیلند و منطقه ویژه اقتصادی زرندیه شامل اتصال به شبکه مخابراتی کشور، انبارهای گمرکی مسقف و فضای باز و مستقر در شهر آیلند متناسب با استانداردهای گمرک کشور، دفتر پیشخوان جهت ارائه خدمات بازرگانی بین المللی شامل خدمات بازرسی بین‌المللی برای کالاهای تجاری و خدمات بیمه حمل و نقل بین‌الملل و استقرار شرکت بازرسی بین‌المللی کالای تجاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group