جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رییس سازمان صمت استان مرکزی گفت: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و اشتغال ایجاد شده در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به شهرستان زرندیه است.

سعید جعفری کرهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۷۲۹ جواز تاسیس با سرمایه ۱۱۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۵ هزار و ۵۵۴ نفر صادر شد که از نظر تعداد رشد دو درصدی و از نظر سرمایه گذاری نیز رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی افزود: در صدور پروانه بهره‌برداری در بازه‌ زمانی مذکور، از لحاظ تعداد ۳.۶ درصد، از لحاظ سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۴۷.۴ درصد و از نظر اشتغال ۴۸.۷ درصد رشد نسبت به ۱۱ ماهه سال قبل رقم خورده است.

جعفری کرهرودی با تاکید بر اینکه جهش بالا در سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از توسعه یکی از فازهای شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بوده است، گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه، ۳۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است که ۴۳۲۹ مورد اشتغال به همراه داشته و رقم سرمایه‌گذاری صورت گرفته بالغ بر ۱۷۴ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال برآورده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره مربوط به شهرستان‌های اراک و زرندیه بوده و البته بیشترین پیش‌بینی اشتغال مربوط به شهرستان ساوه می‌شد، افزود: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و اشتغال ایجاد شده در ۱۱ ماهه مربوط به شهرستان زرندیه است.

رییس سازمان صمت استان مرکزی اضافه کرد: در حوزه معدن نیز در ۱۱ ماهه سال ۹۹، بالغ بر ۲۶ فقره پروانه اکتشاف، ۴۱ گواهی کشف و ۴۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است به طوری که ظرفیت استخراج در پروانه‌های صادره شامل ۱۰۱۸ هزار تن و ذخیره قطعی ۱۰ هزار و ۹۰۴ هزار تن بوده است و این پروانه‌ها اشتغال ۲۱۳ نفر را رقم زده است.

جعفری کرهرودی سرمایه گذاری صورت گرفته در راستای بهره‌برداری از معادن استان را ۱۲۹۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۲۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان به خزانه واریز شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group