يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه از صدور کیفرخواست متهمان تصادف یک دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس در محور ورودی شهرک صنعتی مامونیه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه از صدور کیفرخواست متهمان تصادف یک دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس در محور ورودی شهرک صنعتی مامونیه خبر داد.

سعید اسکندری با اشاره به این که رسیدگی به این حادثه و برخورد با  مقصران این حادثه فارغ از نام و جایگاه شغلی و بدون اغماض در دستور کار دادستانی قرار گرفته بود افزود: در این پرونده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شد که بلافاصله از همان دقایق اولیه گزارش به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد و دستورات لازم صادر شد .

وی ادامه داد :در ضمن انجام تحقیقات مقدماتی و  تشریفات قانونی و معرفی مصدومان به پزشکی قانونی در نهایت با تکمیل تحقیقات کیفرخواست صادر و پرونده جهت صدور حکم به دادگاه ارسال شد.

دادستان زرندیه  با اشاره به تبصره ۳ از ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: در مواردی که بر اساس نظر کارشناس تصادفات ، نقص راه موثر در علت تصادفات باشد حسب مورد متصدیان ذیربط، مسئول جبران خسارت وارد بوده و با آنان برابر قانون رفتار خواهد شد.

اسکندری افزود: لازم است مسئولین اجرایی شهرستان زرندیه و استان مرکزی هر چه سریعتر نسبت به رفع نواقص جاده‌ای و رفع نقاط حادثه خیز در این شهرستان اقدام عاجل به عمل آورند. 

یادآور می شود چهاردهم تیرماه امسال بر اثر برخورد شاخ به شاخ اتوبوس و مینی‌بوس درجاده شهر صنعتی مامونیه یک نفر کشته و ۱۳ مصدوم شدند. 

جاده شهر صنعتی مامونیه مسیر فرعی است که از اتوبان ساوه- تهران جدا شده و به سمت شهر صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه است.

آزاد راه ساوه - تهران به عنوان یکی از مسیر‌های شریانی کشور با حجم ترافیکی بالا در طول سال‌های اخیر شاهد بروز حوادث رانندگی تلخ و مرگبار بوده است و با توجه به آمار‌ها میزان سوانح رانندگی منجر به مرگ در این مسیر شریانی و مسیرهای منتهی به آن همواره سبب داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group