پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صنعت خودرو مهمترین اولویت این کمیسیون است که حاشیه‌های زیادی در مورد آن وجود دارد.

علی‌اکبر کریمی امروز چهارشنبه اول دیماه در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت صنایع غذایی طبیعت شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران به اولویت‌های کمیسیون صنایع مجلس اشاره کرد و افزود: اولویت دوم کمیسیون صنایع پس از ساماندهی صنعت خودرو، بررسی وضعیت صنعت فولاد در کشور است که در این خصوص کلیات طرحی در مجلس به تصویب نمایندگان خانه ملت رسیده و هم اکنون جزئیات این طرح در کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی است.

وی تقویت طرح‌های مربوط به رونق تولید با اتکاء به شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های علمی که در این شرکت‌ها وجود دارد را از دیگر اولویت‌های کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد و گفت: در دستور قرار گرفتن این اولویت ها در کمیسیون صنایع و بررسی کارشناسانه آن همراه با تصویب قوانین مورد نیاز، قطعا در توسعه صنعتی و اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سفر دو روزه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی گفت: هدف از این سفر و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، آشنایی بیشتر اعضای کمیسیون صنایع و معادن با ظرفیت‌های گسترده صنعتی و معدنی استان و همچنین تلاش برای رفع مسائل و مشکلات آنها برای تحقق رونق و جهش در تولید است.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز به ظرفیت‌های بالای شهرستان‌های ساوه و زرندیه در حوزه صنعتی و معدنی اشاره کرد و گفت: ساوه و زرندیه به دلیل همجواری با پایتخت، از جاذبه‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردارند و خوشبختانه شاهد ایجاد و توسعه شرکت‌ها و افزایش میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توسط آنها هستیم به گونه ای که با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: تامین مواد اولیه، مشکلات صادرات و اخذ تسهیلات بانکی سه مطالبه جدی صنایع این دو شهرستان است که برخی شرکت های منطقه به دلیل عدم دریافت تسهیلات قادر به فعالیت نیستند.

گفتنی است رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه یکم و فردا پنجشنبه دوم بهمن ماه در استان مرکزی حضور دارند.

هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون کشاورزی صنایع و معادن به همراهی جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و با دعوت علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و از اعضای این کمیسیون صورت گرفته است.

سفر دو روزه اعضای کمیسیون صنایع مجلس به استان مرکزی در قالب دو گروه از شهرستان‌های زرندیه و ساوه و نیز از محلات و دلیجان در روز نخست و در روز دوم پس از حضور در برخی شهرهای استان به اراک ختم می‌شود.

بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان مرکزی و بررسی راهکارهای توسعه و همچنین بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنایع و معادن استان مرکزی به عنوان قطب ششم صنعت کشور از مهمترین اهداف سفر اعضای این کمیسیون است.

بازدید از شرکت صنایع غذایی طبیعت در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه و  کارخانجات نورد و لوله صفا شهرستان ساوه، همچنین بازدید از واحد صنعتی الیاف ساویس دلیجان و شرکت فناوری سنگ آذرنوش شهرستان محلات از جمله برنامه‌های سفر روز نخست کمیسیون صنایع به استان مرکزی است.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس قرار است در روز دوم سفر به استان مرکزی ضمن بازدید از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در اراک، فراهان و خمین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مرکزی حضور یابند.

بزرگترین شهر صنعتی کشور در شهرستان ساوه مستقر است و فعالیت افزون بر ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در ساوه و زرندیه این دو شهرستان را به عنوان قطب صنعت استان مرکزی و کشور تبدیل کرده است که سهم بسزایی در تولید انواع کالا دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group