جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه زرندیه گفت: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌ها، وظیفه هنر متعهد است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امروز دوم دیماه در آئین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر که با حضور فرماندار و برخی مسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: هنر متعهد هنری است که به ارزش ها و آرمان های جامعه خود متعهد باشد و در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی آن جامعه قدم بردارد.

 وی افزود: اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه خوشبختانه هنرمندانی متعهد و مقید به مباحث دینی و مذهبی هستند که همواره در همه صحنه‌هایی که نیاز بوده حضور موثر داشته و دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به سختی‌هایی که حضرت زینب(س) در طول زندگی پربار خود متحمل شدند، سختی‌های حال حاضر جامعه را فرصتی برای خودسازی و نزدیکی به خدا دانست و از اصحاب فرهنگ و هنر خواست با هنر خویش، زیبایی‌های نهفته در دل مشکلات را برای مردم‌ هویدا کنند.

در ادامه سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه خدمات اصحاب فرهنگ و هنر را در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام موثر دانست و گفت: برای افزایش رونق فضای فرهنگی و هنری و فضای کسب و کار فرهنگی هنری شهرستان می‌بایست از ظرفیت خیرین و صنایع نیز بیشتر استفاده شود.

سیامک سیلمانی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان به عنوان آیینه تمام نمای جامعه یاد کرد و ادامه داد: هرگاه حال اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان خوب باشد قطعا می‌شود به کل جامعه تعمیم داد و عنوان کرد که حال مردم خوب است. پس باید از ظرفیت و توانایی‌های بالقوه و بالفعل اصحاب فرهنگ وهنر برای خوب کردن حال مردم بهره برد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی هم در این مراسم اصحاب فرهنگ و هنر را از اقشار آسیب دیده شرایط مقابله با ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه مانند همه صحنه‌های حساس که نیاز به حضورشان بوده با هنر خویش به مبارزه با ویروس کرونا برخاستند و توانستند اقدامات بسیار خوب و تاثیرگذاری را در این راستا رقم برنند.

احمدجوانمرد ادامه داد: برگزاری جلسات ادبی به صورت زنده در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه‌های هنری با موضوع مقابله با کرونا در فضای مجازی، ساخت نماهنگ، سرود، چاپ پوستر، بنر و غیره بخشی از فعالیت‌های این اداره و اصحاب فرهنگ و هنر در ایام مقابله با ویروس کرونا بوده است.

در این مراسم از منصورکیانی(شاعر)، امیرمحمدیان(عکاس)، ابوالفضل ترابی(تعزیه)، مهدی آقامعلی(نمایش)، حسن کاظمی(قرآن)، محمدابراهیم مطیع(تذهیب)، بهنام پاک نیت(طراحی)، علی وظیفه دار(شاعر)، احمدوکیلی(تعزیه)، علی برزکار(مدیرکانون مسجد)، جوان حیدری(قرآن)، زهیرفرهمند(تعزیه)، اکبرافرادی(خوشنویس)، امیرمهدی گودرزی(قرآن)، هادی بیابانی(شاعر)، نسرین تالانه(کاریکاتور)، حمیده پارسافر(شاعر)، سمیرا یکه‌تاز(شاعر)، زهراسرخیل(تجسمی) و الهه خسروی(نقاشی) با اهداء لوح و هدایای نقدی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group