دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۹۱.۷ درصد از دانش آموزان استان مرکزی در شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) فعالیت دارند.

بهرام حسین‌آبادی امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرندیه با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش بر عدم محرومیت دانش آموزان از آموزش در شرایط کرونایی گفت: آموزش و پرورش در زمان شیوع بیماری کرونا از همان لحظات اولیه تمامی اهتمام خود را بر اتخاذ تدابیری خاص جهت آموزش دانش آموزان و برقراری پیوند میان دانش آموزان و معلمان انجام داد که نمونه اثربخش و موثر این اقدامات ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) بود تا تجمیع فعالیت‌های حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در یک پیام رسان رسمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون با توجه به بروزرسانی‌های شبکه شاد تا این لحظه  ۹۱.۷  درصد از دانش آموزان در سطح استان مرکزی به این شبکه دانش آموزی دسترسی دارند که   ۹۰.۶ درصد از این آمار به طور کامل ارتباط با معلمان در راستای عمل به شعار مدرسه تعطیل است، آموزش تعطیل نیست، را دارند که دروس را از این طریق پیگیری می‌کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به توزیع درسنامه‌های فیزیکی در میان دانش آموزان و در اختیار قراردادن فایل‌های صوتی و تصویری در سطح مناطق استان مرکزی، ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش بنابر رسالت خود برای ۱۰ درصد دانش آموزانی که بنا به هر دلیل از شبکه اجتماعی دانش آموزی محروم هستند، اقدامات موثری را انجام داده است.

وی با دعوت از همیاری و حضور خیرین در راستای پویش کمک "گوشی‌های اندروید" در سطح استان مرکزی خاطرنشان کرد: خیرین همواره همیار و بازوی تنومند آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف هستند. دانش آموزانی در سطح استان مرکزی هستند که به دلیل عدم وجود گوشی هوشمند در امر آموزش با اختلال مواجه شده‌اند، لذا از خیرین برای حضور در این پویش دعوت به عمل می آوریم تا بتوانیم بستر آموزش دانش آموزان در نقاط محروم و کم برخوردار را فراهم کنیم.

حسین آبادی با تقدیر از همت، تلاش و همیاری تمامی ارکان و اعضای این شورا، با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های ایجاد شده در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا گفت: کرونا تهدید جامعه بشری بود و ما مکلف به بهره‌مندی از  فرصت‌های ناشی از این تهدید هستیم، این بیماری منحوس  بر تمام ابعاد اعم از  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی تاثیر داشت و در حیطه نظام تعلیم و تربیت نیز اثراتی داشت که ما به عنوان متولی این مجموعه باید در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری و اقدام جهت ارتباط گیری موثر با دانش آموزان از سوی معلمان در زمان شیوع بیماری کرونا و اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص ادامه داد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نیست ولی تلاش مجموعه تعلیم و تربیت، عدم قطع ارتباط آموزش با دانش آموزان است. اینکه در ابتدای سال تحصیلی آموزش و پرورش تاکید به برگزاری کلاس های حضوری دارد، به معنای عدم توجه به رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های مرتبط با کرونا نبود، بلکه دغدغه آموزش دانش آموزان و تاثیر گذاری روابط عاطفی و آموزشی میان معلمان و دانش آموزان بود.

حسین آبادی با تاکید بر اهتمام به تربیت همراه با تعلیم دانش آموزان در این شرایط خاص افزود: نگرانی ما تربیت دانش آموزان است نه آموزش آنان چرا که آموزش از طریق فضای مجازی، توزیع جزوات و درسنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی با همکاری والدین  اتفاق می‌افتد  ولی نباید در این خصوص از امر تربیت غافل شد، چرا که تربیت در فضای مجازی صورت نمی‌گیرد. از این رو تمامی عوامل اجرایی در سطح واحدهای ستادی و آموزشی باید در این راستا تلاش کنند تا تربیت تعطیل نشود.

وی  با تاکید بر ضرورت همراهی و همیاری با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و  تربیت خاطرنشان کرد: معلمان و عوامل اجرایی در این مدت تمامی تلاش خود را به کار بستند و آحاد مردم شاهد این همت و تلاش کادر آموزشی از زمان شیوع بیماری در اسفندماه تاکنون هستند. لذا ضرورت دارد تمامی نهادها و دستگاه های ذیربط همکاری و همیاری با این دستگاه رفیع و خطیر را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه نیز با اشاره به اهداف برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با انسان سروکار دارد و براین اعتقاد هستیم که اگر یک انسان احیا شود جامعه احیا می شود.

سیامک سلیمانی با بیان اینکه کار آموزش وپرورش کار بزرگی است، افزود: آموزش و پرورش نسلی را پرورش می دهد که این نسل در آینده نه چندان دور مسئولین آینده این کشور در عرصه ها وحیطه های مختلف می شوند و این تلاش همه جانبه منجر به زنده نگه داشتن، پویایی و عظمت جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به گستردگی و اهمیت حوزه آموزش و پرورش ادامه داد: تمامی نهادها، سازمان ها و ادارات همیاری و همکاری بیش از پیش خود را در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت انجام دهند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group