يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

امام جمعه زرندیه گفت: یاس و ناامیدی سم مهلکی برای جامعه است و القای آن به مردم موجب بروز پیامدهای منفی در مسیر توسعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امروز شنبه ۱۷ آبان ماه در هفتادوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد روحیه امید به آینده و خودباوری در جامعه در شرایطی  که درگیر بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی هستیم، بیش از هر زمانی اهمیت دارد و اگر امید از کسی گرفته شود قطعا راه های موفقیت به روی او بسته خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه دشمنان سعی در ایجاد ناامیدی در جامعه داشته‌اند، نظام و انقلاب اسلامی بیش از چهل سال است که موفق عمل کرده و هم اکنون در تمام معادلات بین المللی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: عنایات حق تعالی همیشه در موفقیت انسان ها نقس اساسی را ایفا کرده است و ایمان و تقوی همواره می‌تواند موجبات موفقیت و رسیدن به خودباوری را فراهم آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تصریح کرد: فضای امید باید به آحاد مردم جامعه منتقل شود چراکه در حال حاضر روحیه ناامیدی حتی بیش از بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم را اذیت می‌کند.

در ادامه سرپرست فرمانداری زرندیه با اشاره به اینکه امید در جامعه شیعی با تمام دنیا متفاوت است، گفت: امید در جامعه شیعی یعنی مهدویت و ما شیعیان همه می‌دانیم که آینده از آن ماست.

سیامک سلیمانی ادامه داد: امید یعنی چشم انداز و هدف و ناامیدی علاوه بر اینکه هدف و چشم انداز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موجب بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و نظایر آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسانی که ایمان دارد و دیندار است هیچگاه ناامید نشده و دست از تلاش برنخواهد داشت، افزود: مدیری که امید ندارد و فاقد نشاط است نمی‌تواند روحیه امید وخودباوری را در جامعه تزریق کند، مدیران می‌بایست ابتدا خود با اعتماد به نفس و امیدوار باشند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در ادامه گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که استکبار جهانی طی این سالیان به ما تحمیل کرده، اگر برای هر نظام دیگری اتفاق می‌افتاد قطعا از هم می‌پاشید، اما خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولین، نظام ما مقاومت کرده و به یاری خدا از این پبچ تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه که راهکارهای ترویج خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بود، گفت: اطلاع رسانی صحیح و انعکاس فعالیت‌های صورت گرفته توسط ادارات، ارگانها و نهادهای دولتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در تزریق روحیه نشاط، خودباوری و امید به آینده در جامعه ایفا کند.

احمد جوانمرد استفاده از ظرفیت موجود در شبکه آموزشی شاد را فرصتی مغتنم برای تولید محتوای فرهنگی و انعکاس فعالیت‌های صورت گرفته و تزریق روحیه امید وخودباوری میان دانش آموزان و اولیاء آنها دانست.

جوانمرد بهره‌گیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه، آموزش و پرورش، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و رسانه ملی را در ترویج فرهنگ خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه ایجاد نشاط عمومی و اجرای برنامه های شاد و متنوع در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای ترویج امید و خودباوری در جامعه دانست.

سرکشی مرتب فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مردم از ادارات و اطلاع از نحوه فعالیت و خدمات رسانی آنها با مسئولیت و هماهنگی فرمانداری، برگزاری جلسه فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم با فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه پیرامون موضوع تزریق روحیه خودباوری و امید در جامعه از جمله مصوبات جلسه هفتادوچهارم شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group