پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

فرماندار شهرستان زرندیه گفت: صیانت از سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، خط قرمز مسئولان است.

هادی فدایی امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ماه محرم شهرستان زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اصل اساسی همکاری در این رابطه، برعهده مردم است، اظهار کرد: بدون شک عزاداری‌های امسال با گذشته متفاوت خواهد بود و هیات‌های مذهبی باید آن را با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: سابقه برگزاری شب‌های قدر، دعای عرفه و عید غدیر نشان داد اگر همدل باشیم و از رهنمودهای رهبری و توصیه‌های ستاد کرونا تبعیت کنیم می‌توانیم مراسم محرم را به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

فرماندار زرندیه افزود: امسال در مساجد با یک چهارم ظرفیت عزاداری برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی الزامی است و مساجد و دیگر محل‌های برگزاری عزاداری باید به طور متناوب ضد عفونی شوند تا خطر ابتلا به بیماری کرونا سلامت عزاداران را تهدید نکند.

وی تاکید کرد: توصیه ما به مساجد و تکایا کوتاه کردن زمان برگزاری عزاداری است. استفاده از طبل و سنج بخاطر اینکه موجب تجمع می‌شود ممنوع است و زنجیرزنان برای شرکت در مراسم زنجیرزنی حتماً باید زنجیر شخصی به همراه داشته باشند.

فدایی با بیان اینکه احساسات نباید موجب انتقال ویروس کرونا شود، اظهار کرد: از هم اکنون مساجد ماسک و مواد ضد عفونی را تهیه کنند و در ایام عزاداری مورد استفاده قرار گیرد و امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری باشکوهی برگزار خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان زرندیه نیز با تقدیر از رعایت موازین و اصول بهداشتی توسط مردم و تلاش بی وقفه مسئولین شهرستان زرندیه در زمینه مبارزه با بیماری منحوس کرونا با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل برگزاری مراسم ایام محرم و صفر گفت: شیوه نامه‌ای از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شده که باید بر اساس آن، عزاداری امام حسین (ع) را برگزار و در عین حال سلامت عزاداران را تامین کرد. بنابراین باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) به نحوی برگزار شود که زمینه برای تقویت یا تشدید کووید ۱۹ فراهم نباشد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در مورد نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم امسال اظهار کرد: محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با محرم سال‌های قبل تفاوت اساسی دارد و اولویت ما امسال هم برگزاری با شکوه عزاداری و هم حفظ سلامتی عزاداران است بنابراین کاملا تابع مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا  بوده و هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group