جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

در نشست ادبی غدیر که پنجشنبه شانزدهم مردادماه سال‌جاری در با حضور جمعی از مسئولان شهرستان زرندیه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در این مراسم گفت: فراخوان این جشنواره از اواخر بهمن ماه ۹۸ طراحی، تهیه و توزیع شد.

وی افزود: پس از دو بار تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره حدود ۱۲۰ اثر از ۵۰ شاعر از اقصی نقاط میهن اسلامی از استان های مرکزی، قم، تهران، همدان، اصفهان، گیلان و ... وصول و پس از بررسی‌های اولیه، تحویل هیات داوران جشنواره متشکل از دکتر مهدی صفری، علی اصغر ذاکری و مرتضی کریم پور شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی افزود: برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره علیرغم تاخیرهای مکرر بدلیل شیوع ویروس کرونا مقدور نشد که نهایتا دبیرخانه بر آن شد از برگزیدگان این جشنواره در نشست ادبی غدیر که به مناسبت عید سعید غدیرخم و همزمان با دهه مبارک امامت و ولایت برگزار شد با اهدای لوح و هدایایی تقدیر بعمل آورد.

نفرات برگزیده جشنواره که با حضور فرماندار زرندیه، امام جمعه پرندک، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رییس اداره ورزش تجلیل شدند به شرح ذیل است:

محسن کاویانی از قم

ندا نوروزی از تهران

مصطفی توفیقی از اراک

سمیرا یکه تاز از زرندیه

بهمن زنگنه از همدان

حبیب قاسمی از دلیجان

علیرضا اطلاقی از ساوه

ابوالفضل میرزایی از دلیجان

فاطمه آل طاهر از خمین

سلیم غلامی از دلیجان

همچنین همزمان با دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم نشست ادبی غدیر صبح روز پنجشنبه شانزدهم مردادماه سال جاری با حضور شاعران، ادیبان وفرهیختگان شهرستان و استان و تعدادی از مسئولین شهرستان در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.

در این محفل ادبی  حجت الاسلام والمسلمین مجدی زاده امام جمعه پرندک عید سعید غدیرخم را بزرگترین عید شیعیان دانست و افزود: اصحاب فرهنگ و هنر بالاخص اهالی قلم، شاعران و ادیبان و نویسندگان همواره در رشد واعتلای فرهنگی جامعه بالاخص فرهنگ دینی موثر و کوشا بوده اند. حفظ و صیانت از فرهنگ دینی بویژه فرهنگ هایی چون فرهنگ مهدویت و انتظار، فرهنگ غدیر و ولایت، فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت مقوله های مهمی است که می بایست اصحاب فرهنگ وهنر بیش از پیش به آن بپردازند.


احمد جوانمرد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم در این نشست گفت: غدیر به ما آموخته است که هیچگاه جلوتر از ولی زمان خود حرکت نکنیم و همواره پیرو ولایت باشیم.

جوانمرد در ادامه افزود: مسلمانان اگر در غدیر به درستی به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) گوش فرا داده و عمل می کردند چه بسا واقعه عظیم عاشورا اتفاق نمی افتاد.
 

در این نشست، منصور کیانی، ابراهیم ضیایی، هادی بیابانی، محسن نوبهاری، محسن کاویانی، علیرضا اطلاقی، ندا نوروزی و سمیرا یکه تاز از جمله شاعرانی بودند که به قرائت آثار خویش پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group