سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

فرماندار زرندیه گفت: فرهنگ کتابخوانی راهکار موثری برای رشد فکری و بصیرت افزایی انسان هاست.

هادی فدایی در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه که امروز دوشنبه ششم مردادماه در سالن جلسات فرمانداری با دستور جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون ارائه راهکارهای افزایش منابع کتابخانه‌ها برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌ کتابخوانی یکی از اصول مبنایی رشد و پیشرفت و توسعه فکری انسانهاست، اظهار کرد: ما اگر فکر خودمان را به شکل بنیادی تحکیم بخشیم، می‌توانیم به توسعه و پیشرفت همه جانبه خود و جامعه امیدوار باشیم.

فرماندار شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی از شاخص های اصلی توسعه جوامع به شمار می رود، ادامه داد: ما انسانها معمولا نادانسته‌های خود را در کتابها می‌یابیم و این کتاب است که موجب تکمیل اطلاعات انسان می شود.

وی در ادامه از همه مدیران شهرستان خواست که با تعامل و همدلی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گام بردارند و از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده کنند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: تامین منابع کتابخانه‌ها می‌بایست براساس نیازسنجی از اعضای کتابخانه‌های عمومی و مخاطبین آنها صورت گیرد که اگر غیر ازاین باشد هیچ بازخوردی نداشته و فقط موجب پر کردن قفسه‌های کتابخانه‌ها خواهد شد.

احمد جوانمرد بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های صنعتی برای تامین و خریداری منابع جدید و به روز را یکی از بهترین راهکارهای جذب و تکمیل منابع کتابخانه‌ها دانست.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زرندیه در ادامه، استفاده از فضای مجازی در ارائه خدمات کتابخانه‌ای از جمله ارائه کتاب‌های دیجیتال، کتاب‌های شنیداری و ... را در شبکه‌های اجتماعی و سایت ها بهترین راهکار خدمات رسانی در شرایط ویژه کنونی که جامعه درگیر مبارزه با ویروس کروناست، دانست.

راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز، دعوت از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و پرداخت به موقع نیم درصد شهرداری‌ها از مصوبات این جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group