جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: از مجموع 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان 7 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین است.

احمد قره بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرندیه کمبود آب را تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی و دامداری  دانست و اظهار کرد: این شهرستان در بحث منابع آبی با بحران مواجه است به طوری که شاهد افت فشار و سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش کیفیت آب در برخی مناطق هستیم.

وی افزود: از این رو سعی داریم با اتخاذ تدابیر سازنده، زمینه توسعه و تسهیل استفاده کشاورزان از آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی را با کمک‌های بلاعوض دولتی بیش از پیش فراهم کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه با بیان اینکه هم اکنون از مجموع ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان ۷ هزار تحت پوشش آبیاری نوین است، اظهار کرد: حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان قابلیت آبیاری نوین را دارند.

قره‌بیگلو بیان کرد: خرد بودن زمین‌های کشاورزی از جمله موانع اجرای سیستم‌های آبیاری نوین است.

وی بر یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار، تسهیلاتی ویژه در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و ۸۵ درصد هزینه اجرای این گونه طرح‌ها را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه با اشاره به فعالیت بزرگ‌ترین واحد پرورش شتر مرغ کشور در زرندیه گفت: نبود کشتارگاه در جوار مجتمع و صنایع زیردستی مانند کارگاه‌های دباغی و تولید چرم شتر مرغ از جمله موانع توسعه پرورش شتر مرغ در این منطقه است.

قره بیگلو با اشاره به این که سالانه در مجموع حدود ۳۳۰ هزار تن انواع محصولات دامی، باغی و زراعی در زرندیه تولید می‌شود، گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید جوجه‌های یک روزه، مرغ مادر و تخم‌گذار و تولید برخی محصولات باغی و نیز تولید گوشت شترمرغ استان مرکزی را به خود اختصاص داده است، به نحوی که سالانه حدود ۴۵ تا ۵۰ تن گوشت شترمرغ تولید می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group