جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه گفت: ظرفیت پرورش حدود ۴۰۰ نفر شتر در بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی مستقر در شهرستان زرندیه فراهم شده است.

احمدقره‌بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش شتر استان مرکزی با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مزرعه دولت آباد شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز مجتمع واحد پرورش شتر داشتی و پرواری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۸ صادر شده است، اظهار کرد: ظرفیت این مجتمع ۱۲۸ نفر شتر مولد و ۲۵۶ راس کل گله است که در مساحتی به وسعت حدود ۱۸۲۰۰ مترمربع، در حال احداث است.

مدیر جهادکشاورزی زرندیه در ادامه گفت: در حال حاضر طرح کشت مرتع ۶۰۰ هکتاری به صورت دیم، در حال اجراست و تامین علوفه واحد از مراتع تحت کشت مجتمع بدون نیاز به آبیاری از طریق کشت دیم و مرتع مصنوعی خواهد بود. در سال نخست فعالیت مجتمع با زیر کشت دیم گندم و جو رفتن ۵۶۰ هکتار از اراضی تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامل مزارع دولت آباد، تپه بزرگ و نوروز آباد، افزون بر ۱۸۰ تن محصول دیم برداشت شده است.

وی از ایجاد اشتغال تا ۱۲۰ نفر در این مجتمع خبر داد و بیان کرد: هم اکنون ۳۰ نفر شتر واحد مذکور تامین شده و چشم انداز توسعه‌ای تا ظرفیت ۴۰۰ نفر شتر فراهم شده است.

قره‌بیگلو به ظرفیت‌های طبیعی پرورش شتر در منطقه زرندیه اشاره کرد و افزود: اراضی شهرستان زرندیه از استعداد بالایی برای احداث مجتمع‌های کشاورزی و دامی برخوردار هستند و این مجموعه توانسته است با کشت محصولاتی از قبیل جو، گندم دیم و گیاهان مرتعی که به صورت دیم کشت می‌شوند، بخشی از نیاز علوفه مجتمع را تامین کند و گامی در راستای کاهش فشار بر مزارع شهرستان برداشته شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group