جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار استان مرکزی از سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی اقتصادی در شهرستان زرندیه تا پایان سال جاری خبر داد.

سیدعلی آقازاده امروز دوشنبه ۲۶ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه مشترک ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی و شهرستان زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید در شهرستان زرندیه بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در هفت طرح بزرگ اقتصادی، صنعتی، تولیدی، کشاورزی، خدماتی و ... اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح‌ها بیش از هزار شغل مستقیم و ده ها فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود که در تاریخ چندین ساله اخیر فعالیت‌های اقتصادی زرندیه بی نظیر است.

وی افزود: از ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هدفگذاری شده سال جاری شهرستان زرندیه بالغ بر  ۸۰۰ میلیارد تومان به طور کامل تخصیص پیدا کرده و هزینه شده است و مابقی آن به انضمام ۲۵ میلیارد تومان دلار دیگر تا پایان سال جاری تخصیص می یابد و پروژه‌های تعریف شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: در شهرستان زرندیه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ افزون بر ۲۱ واحد راکد و تعطیل شده صنعتی راه اندازی شده است که یکی از موفقیت‌های بزرگ استان مرکزی به شمار می رود و تحقق این مهم با تلاش مجموعه مدیریتی و بخش خصوصی صورت گرفته است. این کارنامه صنعتی و تولیدی موفق شهرستان زرندیه منشاء خدمات خوبی برای مردم و کشور است.

وی در ادامه به بازدیدی که از شرکت "بوشهر تک" تولید کننده ورق گالوانیزه و فولاد واقع در شهرک صنعتی زاویه شهرستان زرندیه انجام شد اشاره کرد و افزود: این شرکت در حوزه تولید ورق های فولادی با ضخامت‌های متنوع فعالیت دارد و به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات تولید فولاد با روش فناوری نوین در کشور مطرح است که با استقرار تمامی ماشین آلات، تولید هم اکنون با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد.

آقازاده، تامین برق و گاز شرکت بوشهر تک را از جمله مواردی بیان کرد که در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان زرندیه مطرح و سازوکار لازم برای تامین این زیرساخت‌ها اتخاذ شد.

به گفته استاندار مرکزی تامین پنج هزار متر مکعب مصرف فعلی گاز این شرکت در مرحله اول و نیز تامین حدود هفت مگاوات برق تا مردادماه از جمله تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی است. همچنین تامین آب مورد نیاز این شرکت با توجه به اینکه کمترین نیاز آبی را  به دلیل بهره گیری از فناوری جدید سیستم تولید دارد، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح توسعه این شرکت گفت: قرار است فاز دوم این شرکت در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار راه اندازی شود که سهم بسزایی در میزان تولید و اشتغال استان مرکزی خواهد داشت.

آقازاده در ادامه به مصوبات این جلسه در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و  گفت: در این جلسه مصوب شد حدود چهار هزار تن به میزان محصولات باغی از طریق کشت گلخانه‌ای با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شود. همچنین مجموعه شرکت میهن با ایجاد و احداث یک دامداری ۲۰ هزار راسی مولد در فاز اول که عمدتا از نژاد اروپایی است سهم بسزایی در اقتصاد استان مرکزی خواهد داشت.

وی بیان کرد: با راه اندازی فاز دوم این دامداری به میزان ۴۰ هزار راس با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان بالغ بر ۲۲ هزار تن میزان تولید سالانه شیر استان و نیز ۵۰۰ تن گوشت قرمز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد هدفگذاری برای فعالیت این مجموعه در فاز نخست با ورود ۱۳ هزار راس دام محقق شده است که در کشور بی نظیر است.

استاندار مرکزی از شهرستان زرندیه به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ دامپروری، تولید گوشت و شیر کشور یاد کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در سال های اخیر در سطح استان مرکزی بی سابقه است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی این استان خواهد داشت و زرندیه را به قطب تولید محصولات دامی و فولادی تبدیل می کند.

آقازاده به اجرایی شدن سند جهش تولید استان مرکزی از امروز اشاره کرد و افزود: سند جهش تولید استان مرکزی که در حوزه اقتصادی استان مرکزی تدوین شده است از فردا برای اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد.

وی به اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرندیه اشاره کرد و افزود: ماهیت این جلسات پیگیری مشکلات و موانع توسعه ای با حضور مدیران استانی و پرهیز از کار جزیره ای برای تحقق شتاب و جهش در حوزه تولید است.

وی تصریح کرد: منفعت اقتصادی متاثر از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برای ایجاد اشتغال و کسب و کار حلال باید مورد حمایت جدی قرار گیرد و با تامین زیرساخت‌های لازم جهش واقعی در تولید محقق شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group