شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع بیماری کرونا به ۶۰ واحد صنفی فرهنگی و هنری در این استان خسارت وارد کرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون نقش فرهنگ عمومی در مبارزه با ویروس کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا راهکار و  تدبیری برای جبران ضرر و زیان خسارت وارد شده اندیشیده شود.

وی پرداخت حق بیمه ۱۳۰۰ نفر از هنرمندان استان که از طرح بیمه هنرمندان بهره مند هستند را اولین قدم در این راستا عنوان کرد و افزود: نقش اهالی فرهنگ بویژه هنرمندان در آگاهی بخشی به جامعه با استفاده از ابزار هنر و فرهنگ غیرقابل انکار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این جلسه با اهدای بسته فرهنگی(کتاب) به مبلغ پنجاه میلیون ریال از زحمات تلاشگران عرصه سلامت و بهداشت این شهرستان قدردانی کرد.

در ادامه امام جمعه شهرستان زرندیه نیز گفت: در دین مبین اسلام هیچ واجبی مهمتر از حفظ نفس و سلامت جسم و روان نیست.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: اگر کسی به واجبات و مستحبات سفارش شده در دین اسلام مقید بوده و نسبت به رعایت آنها حساسیت به خرج دهد قطعا سلامت جسم و روانش حفظ خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه توفیق بدست آمده در کنترل ویروس کرونا را نشان از فرهنگ بالای مردم دانست و افزود: فداکاری و ایثار تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت و نیز گروه های جهادی در فروکش کردن این بیماری موثر بود که جای قدردانی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز به فعالیت‌های فرهنگی و آگاه سازی صورت گرفته توسط این اداره درخصوص جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد.

احمد جوانمرد راه اندازی کانال های اطلاع رسانی در پیام رسان‌های داخلی و حتی شبکه‌های اجتماعی خارجی، استفاده از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر، برپایی نمایشگاه های هنری مجازی، اهدای بسته‌های حمایتی به تعدادی از هنرمندان  و ... را بخشی از فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.

در این جلسه نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه و  رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان به ارائه نقطه نظرات خویش پرداختند.

استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه از جمله اصحاب فرهنگ و هنر و روحانیت با توجه به جایگاه و حوزه نفوذ آنها جهت فرهنگ سازی در خصوص مبارزه با کرونا و افزایش حساسیت‌های لازم از جمله مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group