چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: سوسک سیاه آسیبی به اراضی کشاورزی و مزارع وارد نمی‌کند.

احمد قره‌بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار سوسک‌های ریز سیاه در شهرستان زرندیه اظهار کرد: جهادکشاورزی در خصوص پیشگیری از حمله سوسک‌های ریز سیاه به منازل مسکونی مردم مسئولیتی ندارد، اما متولی پیشگیری و مقابله با هرگونه آفت در اراضی کشاورزی است.

وی افزود: حمله سوسک های ریز سیاه به صورت پراکنده در سطح شهرستان مانند سایر نقاط کشور صورت گرفته است و اقدام خاصی نمی توان برای از بین بردن آن انجام داد، گرچه هیچ ضرر و آسیبی به اراضی کشاورزی با وجود طغیان و هجوم آنها وارد نخواهد شد.

قره بیگلو افزود: سوسک‌های ریز سیاه را نمی‌توان در زمره آفات کشاورزی تلقی کرد. دوره انتشار و فعالیت آنان نیز کوتاه بوده و ظرف مدت یک الی دو هفته با گرم شدن هوا از بین می‌روند.

وی به استمرار مبارزه با آفات کشاورزی تا پایان مردادماه اشاره و اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان عملیات مبارزه با آفات انجام شده است.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی زرندیه شرایط آب و هوایی مناسب و مطلوب پس از وقوع بارندگی‌های بهاره را عاملی برای انتشار آفات دانست و افزود: در خصوص طغیان ملخ‌ها عملیات کانون‌کوبی و از بین بردن این آفت از همان روزهای نخست و قبل از پروازی شدن ملخ‌ها انجام شد که بیشترین کانون‌های آن در قطعه چهارم شهرستان زرندیه و اراضی ملی شرق شهر مامونیه شناسایی و با همکاری سازمان حفظ و نباتات وزارت جهادکشاورزی عملیات سمپاشی و کانون‌کوبی انجام شد.

وی بیان کرد: سمپاشی کانون های تولید و انتشار ملخ قبل از پروازی شدن و انجام دقیق عملیات کانون کوبی موجب شد تا میزان طغیان ملخ در سال جاری نسبت به سال گذشته تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

قره بیگلو افزود: با وجود عملیات سمپاشی، اما به صورت پراکنده شاهد طغیان ملخ‌های بومی هستیم که هیج آسیبی به مزارع و اراضی کشاورزی وارد نخواهند کرد و خوشبختانه تاکنون خبری از حمله و هجوم ملخ‌های غیربومی به شهرستان نیست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group