سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: این شهرستان از ظرفیت بالایی برای استقرار شعبه جهاددانشگاهی برخوردار است.

هادی فدایی در جریان دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: در شهرستان زرندیه به عنوان پیشانی استان مرکزی استعدادهای بالای علمی و کارآفرینی به دلیل برخورداری این شهرستان از برخی مزیت ها وجود دارد که برای به فعل درآمدن این استعدادها به منظور فعالیت در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی باید از توان نهادهای علمی نظیر جهاددانشگاهی بهره برداری کرد.

وی بر حرکت در مسیر اقتصاد دانش محور تاکید کرد و افزود: امروز رسالت مراکز دانشگاهی و آموزشی انجام فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و آموزشی در جامعه و حرکت به سمت اقتصاد دانش محور است تا مفهوم توسعه پایدار محقق شود.

وی آمادگی کامل شهرستان را برای راه‌اندازی شعبه جهادانشگاهی استان مرکزی اعلام کرد و افزود: به دلیل وجود پتانسیل اقتصادی صنعتی، کشاورزی و گردشگری در شهرستان زرندیه، بستر لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباط موثر صنعت و دانشگاه وجود داشته و قطعا استقرار این نهاد انقلابی شاخص‌های توسعه ای آن را ارتقا خواهد بخشید.

فرماندار زرندیه در ادامه گفت: فلسفه کارهای جهاددانشگاهی حرکت در مسیر توسعه کشور است و این نهاد انقلابی توانسته است با بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی نیازهای کشور را رصد و احصا کند و مطابق با خواسته مردم برنامه عملیاتی ارائه دهد.

در این نشست رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز ضمن استقبال از راه‌اندازی شعبه جهاددانشگاهی زرندیه به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: فرصت های بالای سرمایه گذاری و کارآفرینی در شهرستان زرندیه ضرورت راه‌اندازی شعبه جهاددانشگاهی در این شهرستان را برای بهره‌مندی این منطقه از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دو چندان کرده است.

مسعود شهرجردی در ادامه به معرفی برخی طرح‌های موفق جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد: بررسی شاخص‌های توسعه اجتماعی کشور یکی از طرح‌های پژوهشی موفق جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی است.

وی به شناسایی سه لاین سرمایه‌گذاری در استان مرکزی شامل اراک به سمت شازند، محلات به سمت دلیجان و ساوه به سمت زرندیه اشاره کرد و افزود: فعالیت در مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف و سلول‌های بنیادین در درمان بیماری‌ها و نیز ورود در حوزه ژنتیک از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان مرکزی است.

شهرجردی به برگزاری آموزش‌های مهارتی و علمی کاربردی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: علاوه بر فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی، مراکز آموزش مهارتی در اراک، ساوه و محلات نیز فعال هستند و بنا داریم مراکز آموزش مهارتی را به شهرهای مختلف استان تعمیم دهیم.

وی به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در قالب حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: نگاه خبرگزاری ایسنا و ایکنا تولیدمحور است و به عنوان رسانه‌های تاثیرگذار در استان فعالیت دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group