جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

ایسنا/مرکزی امام جمعه زرندیه گفت: مساجد باید به پایگاه‌های حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه اظهار کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی سیاستگذاری فرهنگی است و دستگاه‌های متولی مجری مصوبات هستند.

وی در ادامه، ضمن اشاره به درخشش مساجد در دهه‌های پنجاه و شصت که موجب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، اظهار کرد: مساجد اگر به جایگاه واقعی خود که همان مسجد طراز انقلابی و اسلامی است، برسند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان زرندیه ادامه داد: در شهرستان زرندیه ۱۴۱ مسجد وجود دارد که با توجه به جمعیت و در مقایسه با متوسط کشوری این شهرستان از شرایط نسبتا خوبی در این حوزه برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت: مساجد همواره از صدر اسلام محل اجتماع مسلمانان، مرکز برگزاری مراسمات و برنامه‌های فرهنگی، دینی، هنری و اجتماعی بوده اند.

احمد جوانمرد با اشاره به رسایی و تاثیرگذاری ابزار هنر، از دست اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی در مساجد خواست تا با استفاده از این ابزار در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد قدم بردارند.

وی استمرار فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی در مساجد را در پیشبرد اهداف مدنظر بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی فرهنگی و ایجاد تعامل و همدلی بین ارکان مساجد و تمامی دست اندرکاران می‌توان در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری و رونق بخشی دوباره به مساجد حرکت کرد.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر پیشنهاد شد با پیگیری و هماهنگی دستگاههای متولی مثل دادگستری، شبکه بهداشت، فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد اسلامی شرایط حضور کارشناسانی در زمینه‌های مختلف از جمله حقوقدان، روانشناس، پزشک، مشاور خانواده و ... در مساجد برای کمک به نمازگزاران فراهم آید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group