پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه گفت: ۴۰۰ تن کود فسفاته معادل نیمی از سهمیه تخصیصی برای کشت پاییزه این شهرستان بین کشاورزان توزیع شده اما به علت وارداتی بودن این محصول، هنوز ۵۰ درصد باقیمانده از سهمیه جذب نشده است.

«احمد قره‌بیگلو» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:به ازای هر هکتار از سطح زراعی یکصد کیلوگرم کود فسفاته توزیع می‌شود و مقدار کودی که تاکنون توزیع شده، حدود چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی زرندیه را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۰۰ تن سهمیه کود ازته این شهرستان است، افزود: تاکنون ۵۲۵ تن از این مقدار دریافت و توزیع شده است.

به گفته او، زرندیه در زمینه تامین کود ازته و پتاسه مشکل چندانی ندارد و کارگزاری‌های جهاد از طریق شرکت‌های خدماتی و حمایتی مستقر در مرکز استان مرکزی، این محصول را خریداری و ارسال می‌کنند.

قره بیگلو در مورد وضعیت کشت پاییزه در شهرستان زرندیه نیز بیان داشت: ۲۹۵ تن سهمیه گندم بذری دیم (شامل ارقام باران، صدرا و سرداری) در این شهرستان بود که به طور کامل بین کشاورزان به خصوص بخش خرقان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در بخش خرقان همچنین ۱۰۰ تن بذر مادری برای سطحی به وسعت ۷۰۰ هکتار بین پیمانکاران بذری توزیع شده است که آنها این بذور را با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشته و سال آینده به دولت تحویل می‌دهند.

قره بیگلو بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار گندم آبی،  ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی، ۱۸ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰۰ هکتار کلزا در زرندیه زیر کشت پاییزه رفت و پیش‌بینی می شود ۲۵ هزار تن گندم از این منطقه برداشت شود.

شهرستان زرندیه با بهره‌مندی از حدود ۳۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و یکی از  کانون‌های تولید محصولات باغی به خصوص پسته و همچنین محصولات گلخانه‌ای به شمار می‌آید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group