سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه گفت: یک چهارم از اراضی باغی و زراعی این شهرستان با اقداماتی که از سال ۱۳۸۷ تاکنون انجام شده،به سامانه‌های آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده‌اند.

«احمد قره بیگلو» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهرستان زرندیه حدود ۱۶ هزار هکتار اراضی زراعی و همچنین ۱۵ هزار هکتار باغ وجود دارد.

وی افزود: در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا پایان سال گذشته خورشیدی سه هزار و ۲۵۰ هکتار از سطوح زراعی و باغی زرندیه به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و با احتساب عملکرد امسال، تاکنون چهار هزار و ۸۳ هکتار سامانه آبیاری نوین و تحت فشار در حوزه این شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه همچنین در مورد اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات این شهرستان،‌ گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده، قرار است در سال ۹۸ سطحی معادل ۱۲۰ هکتار از اراضی به سامانه مذکور تجهیز شوند اما حدود ۲۷۸ هکتار در سال جاری در دست عملیات اجرایی قرار دارد.

وی گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار از سطوح باغی و زراعی زرندیه به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند.

قره بیگلو اظهار داشت: با وجود تنگناهای اعتباری، امسال عملیات اجرایی برای نصب سامانه‌های آبیاری تحت فشار در ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی در دست اجرا است و کار مطالعات ۳۲۰ هکتار دیگر نیز در جریان است.

شهرستان زرندیه با بهره‌مندی از حدود ۳۲ هزار هکتار سطوح زراعی و باغی از کانون‌های تولید محصولات باغی به خصوص پسته و همچنین محصولات گلخانه‌ای به شمار می‌آید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group