جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مشکلات و مطالبات مردمی را نمی توان با نظام اداری منفعل و بروکراسی پیچیده اداری برطرف کرد.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی در جلسه شورای اداری شهرستان زرندیه اظهار کرد: مردم در اتفاقات اخیر با خویشتن داری در تبعیت از رهبری ایثارگرانه در مقابل توطئه افکنی دشمنان ایستادند و اجازه سوء استفاده و بهره برداری به معاندین انقلاب ندادند.

وی در ادامه با اشاره به نارضایتی‌ مردم اظهار کرد: عمل به وظایف قانونی و تکریم ارباب رجوع با هدف کاهش مشکلات مردم بویژه کنترل قیمت ها و نرخ تورم زمینه رضایتمندی را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات می توان از سکوت قانون و انعطاف به نفع مردم استفاده کرد، اظهار کرد: مشکلات مردم با نظام اداری منفعل برطرف نخواهد شد، بلکه با یک کار جهادی و تفکر بسیجی می توان مشکلات را برطرف کرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی خواستار بررسی دلایل نارضایتی مردم از سیستم مدیریتی شد و افزود: گره هایی که بستر نارضایتی مردم را به هم دوخته است را باید باز کرد و از گفتن واژه های نظیر "نمی شود" و "منع قانونی دارد" به مردم پرهیز کنیم و سعی شود در چارچوب قانون نهایت مساعدت را بعمل آید.

وی افزود: طرح حقوق متقابل بین سطوح مختلف جامعه ضروری است. در حال حاضر بیش از یک سوم دعاوی مطرح شده در دستگاه قضایی مربوط به اختلافات خانوادگی غیر از زوجین است.

امام جمعه زرندیه نیز از فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان یک فرهنگ پیشرو در کشور یاد کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: گره گشایی از کار مردم یک عبادت بزرگ است و خدمت واقعی به مردم موجب خوشبین تر شدن آنها و پایبند تر کردن جامعه به نظام اسلامی خواهد شد.

وی با تاکید بر جهادی خدمت کردن به جای اداری خدمت کردن گفت: اداری خدمت کردن زیبنده نظام اسلامی نیست چرا که اداری خدمت کردن، تابع سیستم خشک اداری است اما خدمت جهادی و خود را وقف مردم کردن هدف انقلاب و مورد رضایت مردم است.

فرماندار زرندیه نیز گفت: تدوین قانون اساسی براساس عقل و شرع صورت گرفت و باید در مسیر این چراغ روشنگر اهداف کلی نظام که حفظ کرامت انسانی است حرکت کرد.

هادی فدایی در ادامه به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و افزود: قانون‌مندی و اجرای انتخابات سالم و باشکوه وظیفه مجریان است و نباید له یا علیه کسی اقدام کرد و حرمت کاندیداها را حفظ کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group