جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

ایسنا/مرکزی امام جمعه زرندیه، افزایش ضریب نقدپذیری در جامعه را در گرو توجه به اظهارات منتقدین دانست.

امام جمعه زرندیه افزایش ضریب نقدپذیری در جامعه را در گرو توجه به اظهارات منتقدین دانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در شصت وهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه که با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش ضریب نقدپذیری و قانون گرایی در جامعه برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام پایه گذار تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی از جمله نقدپذیری و روحیه پذیرش انتقاد در جامعه است.

وی انتقاد در جامعه را دارای شرایطی دانست که از آن جمله می‌توان به شرایط نقدشونده، شرایط نقد و شرایط نقدکننده اشاره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه، استماع را یکی از کلیدواژه‌هایی دانست که می‌تواند نقش بسیار مهمی در پذیرش نقد ایفا کند و گفت: گوش دادن و دل سپردن به صحبت‌های منتقدین یکی از مهمترین راهکارهای افزایش ضریب نقدپذیری در جامعه است.

وی در ادامه افزود: انتقاد بایستی خیرخواهانه، منصفانه و دوستانه باشد تا موثر واقع شود. در این راستا نقش نخبگان، مسئولین، علما و بزرگان در راستای الگودهی به همه اقشار مردم نقشی بسیار مهم و بی بدیل است.

در ادامه، فرماندار بعنوان نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: اولین منتقدین هر انسانی در ابتدا والدین او هستند که از کودکی درست و نادرست را به فرزندان خویش آموزش می‌دهند و اشکالات و ایرادات آنها را به ایشان متذکر می‌شوند.

هادی فدایی ادامه افزود: نقد و انتقاد در جامعه به دو شکل ظاهری و باطنی نمود پیدا می‌کند که هر دو شکل آن دارای اهمیت بالایی هستند.

وی در ادامه از مسئولین شهرستان زرندیه خواست که به جامعه هدف خود احترام گذاشته و به خواسته‌ها و توقعات آنها توجه داشته باشند که این خود اولین قدم در راستای افزایش ضریب نقدپذیری و قانون گرایی در جامعه است.

همچنین رئیس اداره فرهنگ  وارشاد اسلامی بعنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه از اعضای شورا خواست بصورت جامع به موضوع نقدپذیری و قانون گرایی در جامعه پرداخته و از نگاه قشری و سازمانی پرهیز کنند.

احمد جوانمرد هدف از نقد را رسیدن به بایدها و نبایدها عنوان کرد و ادامه داد: هرکس می‌بایست ابتدا خودش منتقد خود بوده و در راستای رفع ایرادات خویش قدم بردارد.

وی انتقاد را موضع گیری مثبت و خیرخواهانه برای اصلاح امور دانست وافزود: طرفین انتقاد می‌بایست با نگرشی دوستانه و مثبت به موضوع نگاه کرده و ظرفیت‌های خویش را افزایش دهند.

در این جلسه برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این جلسه مقرر شد، فرمانداری هماهنگی لازم جهت حضور مسئولین شهرستان در مکان‌های برگزاری نمازهای جمعه شهرستان را بعمل آورد تا مسئولین بصورت چهره به چهره با عموم مردم دیدار داشته و به سوالات و مشکلات آنها بپردازند.

همچنین مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی هماهنگی لازم را جهت سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در خصوص موضوع نقدپذیری و قانون گرایی انجام دهد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group