شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از تخصیص کامل دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ملی برای تکمیل سالن آمفی تئاتر شهرستان زرندیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عباس دانشی در جریان بازدید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه اظهار کرد: امیدواریم با جذب این اعتبار از محل منابع ملی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، عملیات اجرایی تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر  مجتمع فرهنگی هنری شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه تا پایان سال به اتمام برسد تا مردم شهرستان زرندیه بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی همچنین در جریان بازدید از محل مجتمع فرهنگ هنری شهر زاویه شهرستان زرندیه که محل تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس هم است، گفت: شهدا چراغ راه و راهنمای همه دوستداران وعلاقمندان به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی در ادامه افزود: وجود دو شهید گمنام در این مجموعه موهبتی است که شامل حال ما شده و می‌بایست از انوار مبارک این دو شهید بزرگوار نهایت استفاده و بهره را برد.

حجت‌الاسلام دانشی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب اعتبارات دولتی افزود: با توجه به وضعیت تخصیص اعتبارات در چند سال اخیر و سالهای پیش رو، چنانچه بخش خصوصی یا نهادی آمادگی همکاری و مساعدت در راستای تکمیل و تجهیز این مجتمع را داشته باشد ما آماده ایم که با شرایطی، نسبت به واگذاری آن اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین در دیدار با هیات اجرایی پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه گفت: اقامه عزا برای امام حسین(ع) موهبتی است که باید قدر آن را دانست.

وی  گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران با وفایش نعمتی است که در عصر حاضر نصیب ما شده است که باید قدر این موقعیت را دانست.

حجت‌الاسلام دانشی از هنر تعزیه بعنوان نوعی عبادت یاد کرده و از هنرمندان این بخش خواست تا با حضور قلب در اجراهای خود حضور یافته و به این هنر علاوه بر جنبه های هنری آن به عنوان یک عبادت نگاه کنند.

وی  هنر تعزیه را یکی از شاخصه‌های فرهنگی هنری این شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری سوگواره‌های تعزیه در کنار کارگاه‌های تخصصی در جهت رشد و توسعه این هنر در شهرستان و استان مرکزی موثر واقع شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group