پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

نخستین همایش ادبی شعر شهود استان مرکزی به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار شد و شرکت کنندگان به قرائت تازه ترین سروده‌های خود در وصف شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این همایش با اشاره به اشعار تعدادی از شاعران شهید دفاع مقدس، زبان شعر را زبانی رسا و تاثیر گذار معرفی کرد و از شاعران و ادیبان متعهد و انقلابی خواست تا با موهبتی که خداوند متعال به آنها اهدا کرده در راستای اهداف اسلام و انقلاب قدم بردارند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی شهدا را شمع راه و روشنی بخش مسیر پر پیچ و خم پیش روی انقلاب دانست و ادامه داد: یاد شهدا و برگزاری برنامه برای شهدا بیش از آنکه به کار شهدا بیاید موجب صیقل روح خودمان خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز هدف از برگزاری این همایش را ارج نهادن به مقام شامخ و اهداف و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و سپس ترسیم رشادت، فداکاری و ایثار شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

احمد جوانمرد، برگزاری برنامه‌های متنوع در رشته‌های مختلف هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف و اهداف این اداره دانست.در ادامه

براساس این گزارش، در این همایش که به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه و در راستای برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی برگزار شد، از خانواده‌های معظم شهیدان ذبیح اله عابدی شاعر شهید و محمد ضیایی هنرمند شهید با اهداء هدایایی تقدیر بعمل آمد.

برگزاری ایستگاه هنر، نمایشگاه کتاب، اجرای موسیقی زنده(نی نوازی)، نقاشی زنده از تصویر شاعر شهید ذبیح اله عابدی و مداحی ذاکر اهل بیت حاج محسن داودی از دیگر برنامه‌های این همایش ادبی بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group