جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرندیه گفت: 131 واحد آموزشی در سطح شهرستان زرندیه با بیش از 10 هزار دانش آموز در سطح شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

محمدعلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: آغاز سال تحصیلی جدید، بهار علم و تربیت نام دارد چرا که روح جدیدی به کالبد جامعه می‌دمد و بار دیگر نشاط و شادابی حضور دانش آموزان در مدارس و علم اندوزی آنها جهت ساختن آینده ایران اسلامی را یادآور می‌شود.

وی تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس تقارن این ایام را فرصتی سازنده و موثر برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، فلسفه قیام امام حسین (ع) خواند و ادامه داد: این ایام فرصتی مغتنم است و تمامی تلاش آموزش و پرورش شهرستان زرندیه عمل در این راستا و اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلف در سطح تمامی واحد های آموزشی در اینباره است.

وی با اشاره به محوریت اصلی نظام تعلیم و تربیت که تمرکز بر تربیت انسانهایی والا، آگاه و موثر در جامعه است گفت: آدمی زمانی می تواند به درجات رفیع در زندگی برسد که تربیت او درست بوده و بتواند با تربیت صحیح و موثر به بالاترین درجه از رشد و کمال برسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرندیه، هرگونه هزینه در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری خواند و گفت: برای رسیدن به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت نیازمند هزینه‌هایی در آموزش و پرورش هستیم و بهتر است بگوییم تمامی هزینه‌ها در راستای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری برای آینده یک جامعه است و باید این امر را مورد توجه قرار داد که هرگونه غفلت از این دستگاه مهم و اثربخش در جامعه خسارت های جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اهداف نگارش این سند مهم و اثرگذار در مسیر حرکت آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، مسیر حرکت این نظام را هدفمندتر و دقیق تر از گذشته کرده است چرا که بستری متناسب و موثر برای توسعه زیر بنایی آموزش و پرورش در ابعاد مختلف اجتماعی، دینی، اخلاقی و... فراهم می کند که پایه اصلی رسیدن به این ابعاد، تربیت تمام ساحتی است که در سند تحول بنیادین به عنوان یک اصل مطرح است.

یوسفی، عامل موفقیت بسیاری از جوامع بشری و پیشرفت آنها در حیطه های مختلف را توجه به نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: توجه ویژه به آموزش و پرورش و همیاری این دستگاه عظیم به عنوان اولین متولی تعلیم و تربیت دانش آموزان در این جوامع همواره مورد تاکید بوده و همین پیشرفت‌هایی که برخی از جوامع به آن نائل شده‌اند حاصل سرمایه گذاری و تمرکز بر آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به ضرورت همراهی و همیاری خانواده ها با مجموعه آموزش و پرورش افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که نقطه آغاز تحول آموزش و پرورش بوده و هرگونه تحولی بخواهد در جامعه صورت گیرد باید از آموزش و پرورش نشأت گیرد و بر این باور هستیم که نقطه اساسی این تحول خانواده‌ها هستند که با همیاری خود با آموزش و پرورش زمینه ایجاد تحول را فراهم می سازند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان زرندیه وجود فضای آموزشی و ورزشی مطلوب در سطح مدارس شهرستان زرندیه برای آغاز سال تحصیلی را جزو اصول مورد تاکید خواند و گفت: با تلاش خیرین و اعتبارات دولتی قریب به 6 میلیارد تومان در قالب 8 پروژه در سطح شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز با همت این عزیزان 5 پروژه در حال تکمیل و بهره برداری است.

یوسفی با اشاره به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش شهرستان زرندیه در جذب خیرین در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح استان مرکزی از سوی استاندار مرکزی ادامه داد: خیرین حامی همیشگی آموزش و پرورش هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group