جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

استاندار مرکزی گفت: امسال نسبت به گذشته با کمترین میزان غیرفعال شدن واحدهای تولیدی روبرو بوده است و علت عمده تعطیلی برخی واحد ها عدم وجود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات کارخانه و سرمایه در گردش است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در سفر یک روزه خود به زرندیه از ۵ پروژه صنعتی بهره برداری کرد و در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت در شهرستان زرندیه ۴۸ پروژه عمرانی و صنعتی به بهره برداری رسید که این پروژه ها به طور مستقیم برای ۸۲۸ نفر اشتغالزایی داشته و ۸۰۵ میلیارد تومان صرف احداث و بهره برداری از این پروژه ها شده است.

آقازاده در جریان بهره برداری و بازدید از شرکت کاوش جوش واقع در شهرک صنعتی زاویه با تاکید بر توانایی این شرکت در حل مشکلات پیش آمده در راستای تحمیل تحریم ها افزود: این شرکت با تولید الکترود صنعتی مورد نیاز کارخانه فولاد مبارکه توانایی تولید الکترود های صنعتی مورد نیاز کارخانجات ذوب فلز که با روش قوس الکتریکی صورت می گیرد را تا ۸۰ درصد نیاز دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: کاوش جوش توانسته با انجام یک فرآوری بر روی غلطک های فولاد مبارکه که پس از چند سال غیر قابل استفاده شده اند آنها را به چرخه تولید برگرداند و موجب صرفه جویی چند میلیارد دلاری برای کشور و اقتصاد فولاد مبارکه شده است.

در ادامه آقازاده با تاکید بر نقش استانداری و دولت در حمایت از این شرکت های صنعتی در تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه مورد نیازشان افزود: در شرکت سلطانی طب ایرانیان واقع در شهرک صنعتی پرندک ما شاهد تولید انواع ظروف یکبار مصرف و چندبار مصرف شیشه ای و پلاستیکی دارویی هستیم، این شرکت توانسته برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی کند و اگر ما بتوانیم بین ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این کارخانه قرار دهیم این شرکت می تواند از ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود برای تولید و اشتغال استفاده کند و تا ۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.

وی گفت: این شرکت همچنین توانایی تامین ۱۰۰ درصدی نیاز کارخانجات دارویی برای ظروف دارویی را دارد که با این تسهیلات محقق می شود.

آقازاده در ارتباط با واحد های غیر فعال استان مرکزی بیان کرد: امسال نسبت به گذشته کمترین میزان غیر فعال شدن واحد های تولیدی را داشتیم که علت عمده تعطیلی برخی واحد ها عدم وجود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات کارخانه و سرمایه در گردش است. ما با تامین این نیاز ها می توانیم کمک بسزایی در تولید، اشتغال زایی و فعالیت مجدد این واحد ها کرده باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group