شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها تاثیر مثبتس بر تولید و اقتصاد ایران داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم تهران از توانمندی های اقتصادی ساوه و زرندیه اظهار کرد: اعمال تحریم های ظالمانه منجر به جلوگیری از واردات شده و صادرات محوری را تقویت کرده است.

وی بیان کرد: تشدید تحریم ها عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت شرکت‌ها در دو ‌الی سه شیفت شده است به گونه‌ای که با تبدیل تحریم به فرصت زمینه خودکفایی در تامین نیازهای کشور فراهم و از واردات های بی رویه جلوگیری بعمل آمده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: در گذشته وارد کننده و مصرف کننده بودیم اما امروز مصرف کننده تولید داخل و صادرات محور هستیم که این رویه از برکات تحریم‌هاست.

وی در ادامه گفت: ساوه و زرندیه قطب صنعت استان مرکزی و کشور هستند و سهم بالایی در تامین کالای مورد نیاز کشور و حتی خارج از کشور را بر عهده دارند.

منصوری بیان کرد: استقرار بزرگترین شهرصنعتی کشور در این منطقه نشان از مزیت بالای صنعتی آن دارد بطوریکه انواع تولیدات صنعتی در ساوه و زرندیه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: استقرار انواع صنایع غذایی، فلزی، شیمیایی، بهداشتی و دارویی و ... با تنوع محصولات تولیدی بیانگر پویایی صنعت در این منطقه است. همچنین بخش اعظمی از نیاز دارویی کشور در شرکت‌های داروسازی ساوه و زرندیه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید بیگ زاده مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی اراک نیز گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه تعدادی از سفرای خارجی در ایران و رایزن های اقتصادی مقیم تهران به منظور آشنایی با توانمندی های استان مرکزی و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به این استان سفر کردند.

وی بیان کرد: بازدید از شرکت قفل سازی کلون، مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه و شرکت نیکسان صنعت ساوه از جمله بازدیدهای این گروه دیپلماتیک در روز نخست سفر به این استان است.

بیگ زاده افزود: بازدید از واحدهای صنعتی آلومینوم اراک، ماشین سازی و چند واحد صنعتی و تولیدی در مرکز استان و نیز نشست با استاندار مرکزی و فعالین اقتصادی از دیگر برنامه‌های این گروه دیپلماتیک خواهد بود.

وی بازدید از بیت تاریخی حضرت امام (ره) در شهر خمین و نیز دهکده گل و گیاه و نیز سرچشمه محلات که از جاذبه‌های توریستی استان مرکزی است پایان بخش سفر این گروه دیپلماتیک خواهد بود که با توجه به تمایل کشورهای آسیایی و آفریقایی برای آشنایی با وضعیت صنعت استان مرکزی صورت گرفته و در شرایط کنونی اقتصادی مصداق تقویت روابط سیاست خارجی در حوزه اقتصادی است.

 

سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: سطح روابط اقتصادی ایران و تاجیکسان افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی،"نظام الدین شمس الدین زاده زاهدی" در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم تهران از مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از دستاوردها و توانمندی های اقتصادی این شهرستان در حوزه صنعتی و کشاورزی از مهمترین اهداف این سفر است که نشان از توان بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی به دستاوردهای مطلوب ایران در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: علیرغم تحریم های ظالمانه ای که بر ضد جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است اما شاهد دستاوردهای خوب ایران در حوزه اقتصادی به ویژه صنعت و کشاورزی بودیم.

سفیر تاجیکستان به الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران در توانمندی های اقتصادی اشاره کرد و افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی آموختنی است و بستر تقویت مناسبات اقتصادی و روابط تجاری بین دو کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد رئیس جمهوری تاجیکستان صنعتی شدن کشور به عنوان هدف چهارم ملی در دستور کار است و به جمهوری تاجیکستان اعلام شده است که زمینه بسیار خوبی برای تقویت همکاری بین شهرک های صنعتی و مجتمع های کشاورزی بین دو کشور است.

سفیر تاجیکستان به مناسبت های مشترک اقتصادی بین ایران و این کشور از سال‌های نخستین استقلال جمهوری تاجیکستان اشاره کرد و افزود: مناسبت های اقتصادی مشترک زیادی بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی، راه سازی، اقتصادی و ... وجود دارد و مزیت های اقتصادی و کشاورزی نیز بسترساز خوبی برای همکاری های آینده خواهد بود.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت چشمگیر مردم ایران در حوزه صنعتی و کشاورزی نشانگر آن است که این مردم، مردمی تاب آور، کارآفرین و خلاق هستند.

"ویکا خومالو" در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های خارجی مقیم تهران از مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی و تجاری برخوردار است و وجود این مزیت‌های اقتصادی انگیزه کشور آفریقای جنوبی را برای همکاری با ایران دوچندان می‌کند و فضای جدید تجاری سازی از سوی جمهوری اسلامی ایران را در قاره آفریقا خلق می‌کند.

وی در ادامه به مزیت کشاورزی شهرستان زرندیه اشاره کرد و افزود: اراضی این منطقه استعداد بالایی در حوزه کشاورزی دارند و فرصت های بسیاری برای توسعه این بال توسعه اقتصادی در زرندیه است.

سفیر آفریقای جنوبی افزود: احداث مجتمع کشت و صنعت فدک نشانگر یک ظرفیت بالای اقتصادی است و شبیه این مجتمع‌های کشاورزی در قاره آفریقا نیز وجود دارد. یکی از وجوه مشترک دو کشور فعالیت در حوزه کشاورزی، دامداری، تولید کود و انواع تولیدات کشاورزی است.

وی به وجود فناوری های بسیاری در حوزه های اقتصادی در ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: در جریان این بازدید فناوری های بسیاری در حوزه اقتصادی مشاهده شد و تقویت فناوری‌های دو جانبه بین آفریقا و ایران منجر به توسعه تحقیق، پژوهش و توسعه دو کشور خواهد شد.

خومالو در ادامه تصریح کرد: پس از برگشت از استان مرکزی تلاش خواهیم کرد نشست های تخصصی با نهادهای تحقیق و توسعه سفارت آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و راهکارهای تقویت هم افزایی بین کمپانی‌های این دو کشور را اتخاذ خواهیم کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group