پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس جهاد کشاورزی خرقان گفت: یک گندمکار بخش خرقان زرندیه توانست رتبه برتر استانی را در تولید گندم کسب کند.

رضا ذاکری نژاد در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: محمد علیجانی جوان گندمکار روستای لار بخش خرقان شهرستان زرندیه 3.5 تن در هکتار گندم دیم برداشت کرد.

وی افزود: در کیل گیری مزرعه منتخب گندم دیم خرقان واقع در روستای لار شهرستان زرندیه که توسط کارشناسان و مسئولان جهادکشاورزی شهرستان و با حضور بخشدار خرقان صورت گرفت، مشخص شد که کشاورز این بخش با کشت رقم گندم دیم صدرا با عملکرد 3.5 تن در هکتار توانسته در سطح استان عملکرد بالایی داشته باشد.

ذاکری نژاد در ادامه با اشاره به اینکه توليد محصول سالم و ارگانيک هدف غائی و نهايی بهره‌برداران کشاورزی این بخش است، اظهار کرد: سطح زير کشت ساليانه گندم ديم در این بخش نزدیک به 20 هزار هکتار است. توليد بخش اعظم گندم شهرستان از طريق مزارع ديم خرقان، از ظرفیت های بالای این منطقه در حوزه کشاورزی است.

وی بیان کرد: بخش خرقان استعدادهای خوبی در کشت دیم گندم دارد و همه ساله بخش وسیعی از اراضی این بخش به کشت گندم دیم اختصاص می‌یابد. به لحاظ مستعد بودن اراضی منطقه، هیچ آفتی در گندم دیم وجود ندارد از این رو هیچ سمی نیز در کشت این محصول بکار گرفته نمی شود و همواره گندم با کیفیت تحویل انبار‌های گندم می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group