جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه گفت: این مجتمع بخش اعظم نیاز کشور به انواع بذر را تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا شریفی در جریان بازدید استاندار مرکزی از مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه به خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی از جمله محوری‌ترین فعالیت‌های این مجتمع بشمار می‌رود و در راستای استمرار فعالیت های این مجتمع سرمایه گذاری در حوزه صنایع تولید، تکثیر و فرآوری بذر در دستور کار قرار گرفت و روند توسعه ای آن ادامه دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی در حوزه صنایع غذایی مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه اظهار کرد: تصور ما این است که برای تکمیل زنجیره صنایع غذایی این مجتمع بالغ بر 50 میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری نهایی صورت گیرد.

شریفی به سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی در حوزه تولید، تکثیر و فرآوری انواع بذر در این مجتمع اشاره کرد و افزود: با تخصیص 20 میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری تکمیلی در حوزه بذر، در مجموع 270 میلیارد تومان در این مجتمع سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات اعتباری صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه بخش اعظمی از اشتغال منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و موجب افزایش کارآیی و تقویت عملکرد در حوزه کشاورزی شهرستان و استان مرکزی خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک در ادامه گفت: این مجتمع در تولید بذر توانسته است سالانه بالغ بر سه هزار تن انواع بذر پیشرفته و مطرح  دنیا را با فناوری روز و مدرن و در رقابت با شرکت‌های مطرح تولید کننده بذر جهان و منطبق با استانداردهای اروپایی تولید و تکثیر کند و مانع واردات بی رویه انواع بذر به داخل کشور شود.

وی تصریح کرد: با فعالیت مجتمع کشت و صنعت فدک در تولید انواع بذر و جلوگیری از واردات بی رویه این محصول و تامین بخش اعظمی از نیاز داخل، حداقل افزون بر پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به ارمغان آمده است.

شریفی اثرات بذر مناسب و مقاوم را در افزایش راندمان تولید مورد تاکید قرار داد و افزود: تولید بذر مقاوم و مناسب منطبق با استانداردهای اروپائی در این مجتمع علاوه بر جلوگیری از واردات بی رویه این محصول به کشور موجب رونق بخشی کشاورزی و شرایط اقتصادی خواهد شد.

وی به ایجاد اشتغال بالغ بر 150 نفر به صورت مستقیم در صنایع غذایی و تولید بذر مجتمع کشت و صنعت فدک اشاره کرد و گفت: با توسعه فعالیت صنایع غذایی و بذر، میزان اشتغال تا 200 نفر قابل افزایش است.

وی به جایگاه بالای تولید بذر این مجتمع در کشور اشاره کرد و افزود: بالغ بر 25 درصد نیاز کشور به بذر ذرت در این مجتمع تامین می شود که رقم قابل توجهی از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین 10 درصد نیاز کشور به گندم و جو در این مجتمع تامین می شود. در حوزه واردات دانه‌های روغنی کلزا نیز بالغ بر 50 درصد نیاز کشور از طریق فعالیت این مجتمع در این حوزه تامین می‌شود.

مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت فدک در ادامه به کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی شهرستان زرندیه و کشور اشاره کرد و محدودیت منابع آبی و نیز زیرساخت‌های کشت بویژه زمین مناسب را دو تهدید جدی در حوزه کشاورزی دانست و افزود: سیاست کشور برای رونق بخش کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آبی و اراضی کشاورزی باید تلاش برای افزایش عملکرد و راندمان تولید باشد تا از طریق افزایش عملکرد بتوان راندمان کشاورزی را افزایش داد.

وی تصریح کرد: موثرترین، کم هزینه ترین و کارآمدترین روشی که می‌توان با آب کمتر تولید بیشتری را با سطح زیر کشت کمتری برای کشور رقم زد استفاده از بذور مناسب، مقاوم و پیشرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدسعید شریفی مدیر صنایع شیمیایی کوروش شركت آرمان سبز آدينه وابسته به مجتمع کشت و صنعت فدک نیز گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی صنایع شیمیایی که تولید کننده انواع کود و سموم شیمیایی است، برای 210 نفر به صورت مستقیم و برای بیش از دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول این شرکت ظرف دو ماه آینده افزود: در فازهای نهایی این شرکت به دلیل تنوع محصولات نیز بالغ بر 500 نوع انواع کود و سموم شیمیایی تولید خواهد شد.

همچنین محمدمهدی شریفی مدیر صنایع غذایی فدک وابسته به مجتمع کشت و صنعت فدک نیز گفت: احداث سردخانه 1500 تنی مواد غذایی و نیز طرح توسعه تولید   کارخانه تولید پرک غلات و فرآوری ادویه با ظرفیتی در مجموع بالغ بر 25 تن، افزایش ظرفیت تولید انواع مواد غذایی در این مجتمع محقق خواهد شد.

وی به تنوع محصولات تولیدی در حوزه مواد غذایی اشاره کرد و افزود: تولید انواع حبوبات، ادویه جات، نوشیدنی‌های گرم، دمنوش‌ها، قهوه‌ها، اسنک، چای، تخمه و انواع مغزدانه، پسته و ... با سه برند انجام و روانه بازار مصرف در سراسر کشور می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group