پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار مرکزی گفت: شرکت تولید سم و کود شیمیایی با 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا 2 ماه دیگر در زرندیه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا منطقه مرکزی سید علی آقازاده در جریان سفر به شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از صنایع این شهرستان و اتفاقات مبارک رخ داده بیان کرد: در این سفر از صنایع شیمیایی کوروش با ظرفیت 8 میلیون لیتر سم در 400 نوع و 8 میلیون تن کود شیمیایی که با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار دارد بازدید شد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه، این واحد صنعتی تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند بیش از 50 درصد سم مورد نیاز کشور را تامین کند که عملکرد آن در خاورمیانه بی مانند خواهد بود، همچنین می‌توان تولیدات سم این شرکت را کشورهای هدف ارسال کرد که از این حیث می‌توان برای استان و کشور ارزآوری را رقم زد.

آقازاده هزینه صورت گرفته برای صنعت را بیش از 300 میلیارد تومان دانست که حدود 200 شغل مستقیم و 2 هزار شغل غیرمستقیم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه فدک تولیدکننده انواع محصولات کشاورزی و بذر با روش نوین، افزود: در این مجموعه، صنایع غذایی ارغوان تولید کننده انواع ادویه، اسنک، انواع حبوبات و ... در حال احداث است که تولیدات آزمایشی این شرکت آغاز و تا ابتدای مهرماه به تولید انبوه می‌رسد و محصولات وارد بازار می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: صنایع تولید پرک جو با ظرفیت قابل توجه، کلنگ‌زنی شد و با توجه به خرید ماشین‌آلات ظرف 60 روز آینده کار خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه مجموعه فدک با سرمایه گذاری بدون تسهیلات و با استفاده از توان مالی شخص انجام شده است که مجموعه استان پیگیر رفع مشکلات این مجموعه جهت شکوفایی خواهد بود، به بازدید از شرکت تولید لوله‌های پروپیلن دوجداره که جز 10 کارخانه برتر کشور است، اشاره کرد و گفت: این شرکت هر ساعت حدود 500 کیلو انواع لوله پروپلین دوجداره لوله تولید می‌کند و در شرف توسعه تولید برای خارج از استان است.

آقازاده اضافه کرد: این واحد صنعتی درخواست داشت که مجموعه استان و شرکت آب و فاضلاب لوله‌های مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کند که دستورات لازم در این راستا صادر شد.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع پرورش شتر‌مرغ زرندیه تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی طی 2 سال اخیر و استقرار 100 واحد پرورش شترمرغ در این مجتمع مشکلاتی مربوط به تولید، پرورش، توزیع و فروش محصولات شترمرغ وجود دارد.

استاندار مرکزی افزود: سرمایه‌گذاران جدید این مجتمع انگیزه بهتری برای کار دارند و مقرر شد سرمایه در گردش و تسهیلات مورد نیاز از طریق استان و دستگاه‌های ملی پیگیری شود تا پس از سال‌ها رکود، مشکلات آن رفع شود.

آقازاده در خصوص جلسه روز گذشته کارگروه اجتماعی استان که به مشکلات شهرستان زرندیه اختصاص داشت بیان کرد: متاسفانه شهرستان زرندیه در فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی نیازمند توجه ویژه‌ای است. در بخش‌هایی از جمله حضور مدیران شهرستان و استقرار تعدادی از ادارات که هنوز شکل نگرفته است شرایط شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه موضوعاتی آموزشی، دانشجویی، ازدواج و طلاق باید پیگیری‌هایی صورت گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group