پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار مرکزی گفت: کیفیت انتخاب مدیران در شهرستان باید ارزیابی شده و تغییر یابد،مدیران باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در شهرستان استقرار داشته و پروازی نباشند.

به گزارش ایسنا،منطقه مرکزی،سیدعلی آقازاده در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی فرماندار، شرایط شهرستان زرندیه نگران‌کننده است چرا که رتبه شهرستان در اکثر شاخص‌ها پایین است در حالی که زرندیه شهرستانی پهناور و دارای صنایع زیاد است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی با بیان اینکه بیشتر مدیران در شهرستان پروازی هستند، افزود: کیفیت انتخاب مدیران در شهرستان باید ارزیابی شده و تغییر یابد، مدیران باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در شهرستان استقرار داشته و پروازی نباشند. شخص مدیر باید در جلسات حاضر باشد و مقصر عدم حضور مدیران شهرستانی در جلسات شهرستان‌، فرماندار است .

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری جلسات و کارگروه‌ها گزارش کار نیست، برای شهرستان‌ها ساختار و الگویی برای ارائه شاخص‌ها تعریف می‌شود که طبق همان چارچوب در کارگروه استانی مطرح شود. بیان مشکلات توسط فرمانداران به این دلیل است که برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری راهبردی صورت گیرد .

بهروز اکرمی افزود: شاخص‌های هر دستگاه اجرایی باید به دستگاه اجرایی مربوطه منعکس و بررسی شود تا در نهایت تا انتهای سال مجددا شاخص‌ها ارزیابی و بررسی شوند. شاخص‌ها باید بهبود پیدا کند و پایین بودن شاخص‌ها نتیجه عملکرد مسئولان است .

وی تصریح کرد: در شاخص‌های اجتماعی زرندیه مشکلاتی وجود دارد که این مسایل محصول عملکرد بنده و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان است. اگر در هر حوزه از جمله فرهنگی، اجتماعی و... با مشکل و آسیب مواجه هستیم بخشی از مسایل ایجاد شده متوجه مدیران کل اجرایی و بخشی متوجه بنده و فرماندار است .

اکرمی بیان کرد: بیان گرفتاری‌ها در خصوص تصویرسازی مسایل اجتماعی زرندیه به تصمیم‌گیری‌های بعدی کمک می‌کند. بیان مشکلات به این معنا نیست که خدمات خوبی صورت نگرفته است بلکه مقصود این است با ارائه مشکلات به رفع آنها کمک شود .

وی ادامه داد: فرماندارن باید ظرف مدت یک ماه نظرات خود را نسبت به مدیران شهرستانی ارائه دهند تا پس از آن تغییرات لازم در خصوص مدیران صورت گیرد .

اکرمی در خصوص بیمه روستاییان بیان کرد: پراکندگی ۲۵ هزار سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه روستایی باید شناسایی شود تا به راحتی بتوان تصمیم‌گیری لازم برای آنها صورت گیرد و تحت پوشش قرار گیرند .

به گزازش ایسنا، غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: ۸۲ درصد جمعیت کشور و ۸۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند، اما هنوز ۱۵ درصد جمعیت واجد شرایط شامل ۲۵ هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که طبق تاکیدات اصل ۲۹ قانون اساسی برای این مهم باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود .

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار زرندیه به بیان برخی مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group