سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

در جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد بین المللی غدیر استان مرکزی، ائمه جمعه و جماعات و فعالان فرهنگی استان و شهرستان، ستاد مردمی مناسبت‌های مذهبی و ضرورت‌ها در شهرستان زرندیه تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام مرادی در آئین آغاز بکار ستاد مردمی مناسبت‌های مذهبی و ضرورت‌ها در شهرستان زرندیه اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن دهه امامت و ولایت ستاد مردمی مناسبت‌ها و ضرورت‌ها در استان مرکزی شروع بکار کرده است و مقدمه فعالیت‌ها در ایام عید قربان تا عید غدیر خم است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که این ستاد در دست اقدام دارد برپایی موکب‌های مردمی در نقاط مختلف استان نظیر موکب‌های اربعین حسینی است و در شهرهایی نظیر اراک، شازند، ساوه، زرندیه و ... شاهد استقبال خوبی از سوی مردم در برپایی موکب‌های مردمی در مناسبت‌ها و ضرورت‌ها هستیم. در ایام عید قربان تا عید غدیر موکب‌های مردمی با برپایی جشن غدیر اوج خوشحالی و سرور مسلمانان و ارادت خود به اهل بیت (ع) را به نمایش خواهند گذاشت.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی افزود: استان مرکزی از جمله استان‌های پیشگام در برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت است و در روزهای آینده بالغ بر 500 هنرمند از سراسر کشوری به منظور فراگیری نحوه اجرا کردن خطبه غدیر به اراک سفر خواهند کرد.

وی همچنین از تشکیل ستاد مردمی مناسبت‌های مذهبی و ضرورت‌ها به عنوان عاملی برای بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و نیز یاری رساندن به همنوعان در هنگام بلایایی طبیعی و ضرورت ها یاد کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز گفت: فعالیت ستاد مردمی مناسبت‌ها و ضرورت‌ها در دهه ولایت و امامت و در عید بزرگ غدیر رسما آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: طبق برنامه ریزی‌های بعمل آمده قرار بر این است که در روز عید غدیر در یک خیابان مشخص در هر شهرستان از توابع استان مرکزی جشن غدیر با استفاده از ظرفیت خیران و با مشارکت موکب‌های مردمی با استقرار در خیابان ها نظیر مسیر نجف تا کربلا برگزار شود.

وی به اهمیت ویژه عید غدیر در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد مردمی، برگزاری هر چه بهتر، باشکوه‌تر و منسجم‌تر مناسبت‌های مذهبی و اسلامی به ویژه عید سعید غدیر خم با مشارکت مردم و با کمک ستاد بین المللی غدیر استان مرکزی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: کمک رسانی به مردم در صورت وقوع حوادثی چون سیل زلزله و سایر بلایای طبیعی از دیگر اهدافی است که برای این ستاد مردمی پیش‌بینی شده است.

در این جلسه امام جمعه زرندیه به عنوان دبیر ستاد مردمی مناسبت‌های مذهبی و ضرورت‌ها در این شهرستان معرفی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group