پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار زرندیه گفت: ۱۶ هزار کارگر در بخش های صنعتی،‌ کشاورزی و خدمات این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

«هادی فدایی» به مناسبت دهم تیر مصادف با روز صنعت و معدن در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، اظهار داشت: اکنون ۳۲۰ واحد صنعتی و تولیدی در قالب ۲ شهرک صنعتی مامونیه و زاویه و یک ناحیه صنعتی (پرندک) در شهرستان زرندیه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: صنایع شهرستان زرندیه از نظر کمی و کیفی در رده سوم استان مرکزی قرار دارند و در میان آنها شرکت‌هایی که در حال توسعه هستند و از صفر تا صد محصول تولیدی و تکمیلی را انجام می‌دهند و واحدهای مطرح کشوری و توانمندی در زمینه‌های سازه‌های فلزی، بسته بندی و آهن آلات وجود دارد.

وی با یادآوری شرایط اقتصادی سال‌های اخیر و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: این مسائل باعث ایجاد مشکلاتی برای واحدهای صنعتی شد اما با تلاش صنعتگران و حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی فعالیت‌های آنان در حوزه زرندیه متوقف نشد.

فرماندار زرندیه اظهار داشت: با مساعدت‌های استاندار مرکزی، معاونان استانداری و مدیران کل استانی و همچنین مسئولان شهرستان زرندیه جلسات متعددی در راستای رونق و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان برگزار شد و تلاش شده که روند تولید و اشتغال همچنان حفظ و مشکلات صنایع برطرف شود.

وی افزود: در شهرستان زرندیه تاکنون هفت جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار مرکزی، معاونان و مدیران کل استان برگزار شده که با طرح مشکلات صنایع، دستورات لازم برای برطرف شدن آنها از سوی مدیریت ارشد استان صادر و نتایج بسیار مفیدی به همراه داشته است.

فدایی در ادامه به برخی کاستی‌ها مانند مشکلات برق و آب اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش منابع زیرزمینی آب در این شهرستان و نیاز صنایع از سوی دیگر، با پیگیری‌های به عمل آمده و اجرای یک پروژه آبرسانی در آینده نزدیک، مشکل آب بخش صنعت برطرف می‌شود.

وی در مورد تلاش‌های در دست انجام برای تأمین برق مورد نیاز حوزه صنعت زرندیه، گفت: شرکت‌های برق باختر و توزیع استان مرکزی نیز پیگیر یاخت پست‌های مختلف برق در سطح شهرک‌های صنعتی مامونیه، زاویه و ناحیه صنعتی پرندک هستند.

فرماندار زرندیه اظهار داشت: اکنون پست برق ۶۳ کیلووات در شهر صنعتی مامونیه ساخته شده و در آستانه بهره برداری است و ساخت یک پست ۴۰۰ کیلووات دیگر هم در دستور کار است که با تأمین اعتبار، شرکت برق منطقه‌ای باختر نسبت به استقرار آن اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: تکمیل ترانس سوم پست ۶۳ کیلووات نیز در آستانه بهره برداری است که می‌تواند بخشی از نیازهای برقی صنایع این شهرستان را تأمین کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با مساعدت‌های مسئولان عالی استان و همچنین مدیران این شهرستان در آینده نزدیک با تأمین بستر و زیرساخت‌های لازم، زمینه مناسبی برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران و رونق تولید، اشتغال و درآمدهای پایدار در این منطقه فراهم شود.

شهرستان زرندیه با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت از قطب‌های صنعتی و تولیدی همچنین کانون تولید پسته استان مرکزی محسوب می‌شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group