سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

نماینده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مشکلات اقتصادی و کمبودهای معیشتی نباید بین ما و شهدا فاصله و جدایی بیندازد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار داود غیاثی‌راد در اولین یادواره شهدای روستای ورده از توابع شهرستان زرندیه اظهار کرد: مشکلات اقتصادی نباید موجب فراموش شدن شهدا شود چرا که این نوع مشکلات در تمامی حکومت‌ها و طول تاریخ وجود دارد و محدود به این زمان نیست اما آنچه موجب جاودانگی اسلام و انقلاب شده است خون مطهر شهداست و نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام راه مبارزه با فرهنگ ایثار و شهادت را در پیش گرفته‌اند، افزود: این مبارزه در طول تاریخ اسلام ادامه داشته است و در عصر حاضر نیز بیش از 40 سال است که بدخواهان انقلاب این شیوه را در دستور کار خود قرار داده اند.

مسئول فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور در ادامه، جایگزینی فرهنگ رفاه طلبی به جای فرهنگ ایثار و شهادت را برنامه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام دانست و افزود: در فرهنگ ایثار و شهادت انسان از جان و مال و همه هستی خود می‌گذرد و آن را فدای اسلام می‌کند اما در فرهنگ رفاه طلبی انسان از یک ریال درآمد مادی خود نمی‌گذرد، لذا فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ برتر است و مانند خاری در چشم دشمنان شده و سردمداران زور و قدرت از آن هراس دارند.

وی از شهدا به عنوان بزرگترین گنجینه‌ها و برکات کشور یاد کرد که عظمت و اقتدار نظام به برکت خون مطهر آنان است و گفت: باید نسل جوان جامعه را بیش از پیش با اهداف شهدا آشنا کرد و یکی از روش های تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهداست.

نماینده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامهه با تاکید بر اینکه دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است و در صدد نابودی فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ حجاب، فرهنگ معنویت و ... است، تصریح کرد: معاندین انقلاب از طرق مختلف در صدد ضربه زدن به ارزش‌های انقلابی و اسلامی هستند و با القای فضای یاس و ناامیدی و ایجاد شکاف در بدنه حکومت به دنبال عملی کردن توطئه‌های خود هستند اما بدانند هوشیاری ملت و تبعیت از ولی فقیه توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرده است.

وی گفت: دشمنان بدانند تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ ملت ایران آمیخته باشد هیچ قدرتی توان مقابله با این ملت را ندارد و همه فتنه‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

سردار غیاثی‌راد در ادامه با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) بنیانگذار مذهب تشیع است و تفکر شیعه با فرهنگ ایثار و شهادت عجین بوده و معتقد به فرهنگ مهدویت و نظام ولایت فقیه است.

امام جمعه زرندیه نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: آنچه موجب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان خواهد شد تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: آنچه موجب اقتدار این کشور شده است جانفشانی شهدای عزیز و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: عزت، افتخار، سربلندی و استقلال کشور به برکت خون مطهر شهدا بدست آمده است.

امام جمعه زرندیه با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: از خدای تعالی خواستاریم که ما را مدیون شهدا و خانواده مطهر شهیدان قرار ندهد.

به گزارش ایسنا، پیش از آغاز این مراسم مردم شهیدپرور روستای ورده پیکر مطهر یک شهید گمنام را بر روی دستان خود تشییع کردند و با گلباران این شهید به مقام شامخ شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

در این مراسم علاوه بر خانواده معظم شهدا و ایثارگران جمعی از مقامات نظامی و مسئولان استانی و شهرستانی نظیر مشاور استاندار مرکزی در امور ایثارگران، نماینده مجلس و دیگر مسئولان حضور داشتند.

مرثیه سرایی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، پخش کلیپ با موضوع دفاع مقدس، اجرای سرود و تجلیل از خانواده معزز و معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این آئین معنوی بود.

روستای ورده که در حدود 35 کیلومتری شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه قرار دارد، مزین به نام 13 شهید والامقام است که یکی از خانواده‌های معظم شهدای این روستا چهار فرزند خود بنام شهیدان جوادنیا را در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group