جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمارستان امام رضا(ع) توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده و توسط وزارت بهداشت تجهیز شده است .

دکتر عباس نیک روش افزود: یکی از موانع در راه اندازی این بیمارستان نبود راه دسترسی مناسب بود که با همکاری مسئولین، کار ایمن سازی و احداث راه دسترسی انجام و این مرکز آماده ارائه خدمات به شهروندان این شهرستان است .

وی گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 مترمربع با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع احداث و مجهز به بخش‌هایی همچون اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، مراقبت‌های ویژه، رادیولوژی، زایمان، کودکان و دو اتاق عمل است .

به گفته رییس علوم پزشکی ساوه این بیمارستان 32 تختخوابی با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیارد احداث و برای ارائه خدمات به جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر تجهیز شده است .

عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمارستان امام رضا علیه السلام زرندیه از سال 1389 آغاز شده بود ولی به دلیل محدودیت منابع اعتباری مدت زمان ساخت این طرح درمانی حدود هفت سال بطول انجامید

وزیر بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد و علیرغم تحریم ها با ایجاد یک قرارگاه که خودم فرماندهی آنرا بر عهده دارم، به گونه ای برنامه ریزی کردیم که مشکلی به نام کمبود مواد اولیه و داروهای اساسی در کشور نداریم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید نمکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بیمارستان عمومی 32 تختخوابی است که تمام نیازهای عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آنرا تکمیل تر کنیم و درخصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به 64 تخنخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه الان حدود 5 هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده سازی برای بهره برداری داریم، افزود: اعتقاد من اینست که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت های بسیاری به تخت های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم توزیع عادلانه و مناسب این تخت ها و بهره برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر 30 درصد دارند، در حالی که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان ها بیمار بستری می شود، گفت: بر این اساس اولین برنامه اینست که از تخت های موجود حداکثر بهره وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم های اورژانس جاده ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده ای تعداد پایگاه های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن ترین و به روزترین اورژانس های جاده ای منطقه را در شرق مدیترانه به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group