يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

وزیر بهداشت در جریان سفر به شهرستان زرندیه مرکز جامع سلامت شهر پرندک را افتتاح کرد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مرکز جامع سلامت شهر پرندک در زیربنای 800 متر مربع و با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال احداث شده است .

با راه اندازی این مرکز جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر از خدمات آن بهره مند خواهند شد .

عملیات اجرایی این طرح حوزه سلامت از سال 1395 آغاز شده و تا پایان سال 1397 بطول انجامید.

وزیر بهداشت و درمان گفت: پرونده الکترونیک نظام سلامت بعنوان یک زیرساخت بسیار مهم نظام سلامت به سرانجام رسیده و با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید نمکی در جریان سفر به شهرستان زرندیه که با هدف افتتاح و کلنگ زنی چند طرح حوزه بهداست و درمان صورت گرفت، در جمع خبرنگاران درخصوص فعالیت های در دست اقدام حوزه سلامت اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی ما تکمیل زیرساخت های حوزه نظام سلامت و مراکز بهداشت و درمان و اتمام تخت ها ی نیمه کاره است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی کنترل فشار خون با عنوان بسیج ملی فشار خون در دست اجراست تا بتوانیم 20 میلیون ایرانی بین جمعیت 30 تا 70 سال را تحت پوشش قرار داده و موارد جدید فشار خون را بویژه در کسانی که اطلاعی از بیماری خود ندارند، کشف کنیم، افزود: برای مرحله بعدی نظام ارجاع و پزشک خانواده، پرونده الکترونیک نظام سلامت بعنوان یک زیرساخت بسیار مهم نظام سلامت به سرانجام رسیده و با حضور ریس جمهور افتتاح می شود.

نمکی اظهار کرد: "مدارس بدون پوسیدگی" نیز در بخش بهداشت دنبال می شود تا دندان های یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در مقطع ششم ابتدایی عاری از پوسیدگی شود.

وی با بیان اینکه حدود 400 خانه بهداشت عشایری برای عشایر کوچ رو در حال راه اندازی است گفت: با این هدف که مردم ما مشکلی به نام کمبود دارو نداشته باشند و نخواهند داشت، بحث تامین داروهای اساسی را دنبال می کنیم.

نمکی افزود: موضوع ماندگاری پزشک در نقاط محروم و کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه های کمرشکن و رسیدگی ویژه به بیماران سخت و صعب العلاج نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه های بهداشت و درمان نیمه تمامی که بالای 85 تا 90 درصد هستند را به اتمام خواهیم رساند و و مابقی نیز به همان نسبت پیش خواهد رفت گفت: پروژه جدید دیگری نخواهیم داشت، مگر پروژه ای که از قبل مصوب شده و بودجه آن تامین شده باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group