سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مجمع عمومی انجمن تعزیه این شهرستان در محل سالن شورای اسلامی شهر مامونیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم، تعزیه را هنری مقدس، ارزشمند و تاثیرگذار معرفی کرد و افزود؛ هریک از هنرهای هفتگانه در کشور ما به‌ نوعی متاثر از هنر غرب می باشند و تنها هنر تعزیه است که اصالت خود را حفظ کرده و تاثیری از هنر غرب نپذیرفته است.

احمد جوانمرد در ادامه گفت: حمایت از هنرمندان تعزیه بویژه پیشکسوتان این هنر از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است که در نظر است با ساماندهی گروههای تعزیه خوانی شهرستان و تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان این عرصه به این مقوله بیش از پیش پرداخته شود.

وی صدور پروانه فعالیت گروههای تعزیه خوانی و صدور کارت عضویت هنرمندان انجمن تعزیه را از برنامه های پیش روی این انجمن بیان کرد.

ابوالقاسم کاظمی رئیس انجمن تعزیه شهرستان زرندیه هم در این مراسم برگزاری چهار دوره سوگواره‌ تعزیه در این شهرستان، تشکیل گروه منتخب تعزیه خوانان شهرستان و برگزاری چندین اجرای تعزیه بمناسبتهای مختلف، برگزاری بیش از بیست جلسه تخصصی طی سال گذشته و ... را از جمله فعالیتهای این انجمن طی چند سال گذشته عنوان کرد و‌ افزود: در نظر است این مجمع بصورت فصلی برگزار شود و در کنار این مجامع از اساتید تعزیه بنام کشور جهت برگزاری کارگاههای تخصصی دعوت بعمل آید.

در شهرستان ‌زرندیه بیش ۳۰ گروه‌ تعزیه خوانی فارسی خوان و ترکی خوان فعالیت دارند که توانسته‌اند در حفظ واعتلای این هنر نقش بسزایی ایفا کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group