سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: این شهرستان توان افزایش دو برابری انواع تولیدات کشاورزی را دارد.

احمد قره بیگلو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: توسعه تولیدات دامی در کنار تولیدات کشاورزی از مهمترین رویکردهای جهادکشاورزی شهرستان در راستای تحقق شعار رونق تولید است.

وی بیان کرد: هم اکنون چندین واحد تولید دامی در شهرستان زرندیه شامل 20 هزار راسی مولد میهن، سه هزار راسی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، 2500 راسی یک شرکت تولیدی دیگر و ... در این منطقه فعال هستند و شاهد تنوع در تولیدات دامی شهرستان هستیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه به میزان سالانه بالغ بر350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن طرح ‌ های توسعه ‌ ای کشاورزی بویژه در حوزه دامی ظرف دو سال آینده تولید محصولات کشاورزی در زرندیه به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت و تولید شیر سالانه به بیش از 260 هزار تن خواهد رسید.

وی در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار و نوین گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بالغ بر 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

به گفته قره بیگلو سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان زرندیه حدودا 60 هزار هکتار است که از این میزان 14 هزار و 500 هکتار باغات، 10 هزار هکتار محصولات کشاورزی پائیزه آبی شامل گندم و جو، 6 هزار هکتار کشت محصولات آبی بهاره مانند سیفی جات، ذرت، حبوبات و ... است و بالغ بر 17 هزار هکتار هم به کشت دیم اختصاص دارد.

وی افزود: از مجموع 30 هزار هکتار اراضی آبی شهرستان بالغ بر 16 هزار هکتار آن قابلیت اجرای روش های نوین آبیاری را دارد و مابقی به دلیل خرده مالکی بودن برای اجرای روش های نوین آبیاری توجیهی ندارد و از این میزان بالغ بر 35 درصد به این سیستم تجهیز شده است که عمدتا در باغات به میزان چهار هزار و 500 هکتار اجرا شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group