جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: درخصوص هجوم ملخ ها که از شب گذشته در مناطقی از شهرستان زرندیه بوقوع پیوسته است جای نگرانی نیست.

احمد قره بیگلو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: کانون ملخ هایی که هم اکنون به شهرستان زرندیه هجوم آوردند عمدتا مراتع هستند و به دلیل اینکه از حالت پوره خارج شده و بالغ و بالدار شده اند و به حالت پروازی درآمده اند و در شرایط کنونی به باغات و مزارع خسارت وارد نمی کنند. بیشتر اثر روانی ناشی از حضور آنها را به دلیل جابجایی از شهری به شهر دیگر شاهد هستیم.

وی بیان کرد: پایش هایی که در مناطق مختلف شهرستان بعمل آمده نشان می دهد، نیاز به مبارزه نبوده و حضور ملخ ها در شهرستان به صورت مستمر پایش و رصد می شود. چنانچه نیاز به سمپاشی باشد به اندازه کافی سموم در سطح شهرستان وجود دارد و کار مبارزه با ملخ ها از طریق سمپاشی صورت خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: بیشترین آسیب ظهور ملخ ها در حالت پوره بودن است که در سطح وسیعی از اراضی و باغات خسارت وارد می کنند اما ملخ هایی که هم اکنون در بخش هایی از زرندیه و ساوه حضور دارند از حالت پوره درآمده و بالغ و بالدار شده اند و به صورت پروازی درآمدند که جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در صورت افزایش جمعیت ملخ‌ها، تجهیزات، ادوات و سموم کافی برای مقابله با آنها وجود دارد، افزود: در حال حاضر ریزش ملخ‌ها عمدتا در نواحی منابع طبیعی قرار داشته و کمتر به مزارع و باغات هجوم آورده‌اند.

قره بیگلو افزود: بیشترین تراکنش ملخ هایی که هم اکنون در این شهرستان حضور دارند شبها بوده و بیشتر در نقاطی که پرنور هستند به پرواز در می آیند.

وی در خصوص مدت زمان حضور ملخ ها در این شهرستان گفت: معمولا ملخ ها از نیمه خردادماه ظهور پیدا کرده و به مدت دو هفته در منطقه حضور دارند اما در سالجاری به دلیل تغییرات نسبی شرایط آب و هوایی، کمی زودتر به این منطقه هجوم آورده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group